Hart

Maak je hart voor Stad & Natuur Almere - petitie tegen bezuinigingen gemeente

Al 10 jaar betrekt Stad & Natuur Almeerders bij hun groene en duurzame leefomgeving. Een bezuiniging van 100.000 euro leidt zeker tot sluiting van locaties en stopzetten van activiteiten. Dat is geen goed plan! Want iedereen moet de natuur van Almere dichtbij huis kunnen ontdekken en beleven.

Vrijwilligers, bezoekers, deelnemers, onderwijs, ondernemers, partners en medewerkers Stad & Natuur

• Dat de bezuiniging forse impact heeft op de activiteiten en locaties van Stad & Natuur die voor de stad en inwoners merkbaar zal zijn

• dat de locaties naast natuureducatie ook een belangrijke sociaal maatschappelijke en recreatieve rol vervullen voor alle Almeerders

• deze bezuiniging niet in lijn is met de ambities van Almere als groen, gezonde en duurzame stad en er juist veel kansen zijn om de activiteiten van Stad & Natuur uit te breiden.

de voorgenomen bezuiniging op de jaarlijkse subsidie in te trekken zodat Stad & Natuur haar werk kan blijven doen: de inwoners van Almere en de stedelijke omgeving met de natuur te verbinden. Want groen zit in het DNA van onze stad.

Het antwoord

Bezuiniging terug gedraaid

Vrijdagochtend 10 mei 2019 is bekend gemaakt dat de bezuiniging op Stad & Natuur niet door gaat. Er was geld begroot voor verduurzaming en wijkontwikkeling. Dit wordt nu ingevuld door de bezuiniging teniet te doen, met een extra opdracht aan Stad & Natuur om de doelstellingen voor deze budgetten als taak te realiseren.

Bronnen: Almere deze week, 10 mei 2019 en Stad en Natuur, 10 mei 2019

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Stad & Natuur bedankt alle medewerkers, vrijwilligers, raad van toezicht, Almeerders, ondernemers, politici, partners uit de stad, (groene) verenigingen, stagiaires, leerkrachten en directeuren voor hun steun en stem tegen de bezuiniging. Stad & Natuur kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en heeft als ambitie om Almere nog groener, gezonder en duurzamer te maken! Wilt u op de hoogte blijven van Stad & Natuur meld u dan aan voor de nieuwsbrief of volg de Facebookpagina.

ftoto voor Stadhuis

Almere
09-05-2019
Beantwoord
Liesbeth Bronkhorst
Stichting Stad & Natuur Almere

Bezuiniging terug gedraaid

Bronnen: Almere deze week, 10 mei 2019 en Stad en Natuur, 10 mei 2019

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

ftoto voor Stadhuis

14-05-2019

Petitie aangeboden

Vanavond hebben wij het Stadhuis groen gekleurd! Wij hebben 484 kinderpetities/kleurplaten en 2422 (online en schriftelijk) handtekeningen aangeboden aan de gemeenteraad! Onze directeur Liesbeth Brinkhorst hield een gloedvol betoog waarom de bezuiniging van € 100.000,00 van tafel moet! Geen stad zonder natuur! .

09-05-2019

Aanbieden petitie op 9 mei

Op donderdagavond 9 mei a.s. bieden wij de petitie aan, aan de gemeenteraad! Tot die tijd kan de petitie volop ondertekend worden.

Om kinderen ook een stem te geven in deze petitie hebben we voor hun een kleurplaat, die op onze website te downloaden is. We hopen naast een hoop ondertekeningen ook een hele stapel handtekeningen te kunnen overleggen!

Download de kleurplaat via: https://www.stadennatuur.nl/Maak%20je%20hart%20voor%20Stad%20%20Natuur%20Kleurplaat.pdf

17-04-2019