Lage inkomens en gemeentelijke belastingen

De gemeentelijke belastingen waar iedere burger mee te maken krijgt is voor de burger met een laag inkomen onmogelijk op te brengen. Dit wordt bepaald door onze overheid. Ik vind dat de burger met een laag inkomen en zij die van een uitkering rond moeten komen vrijgesteld moeten worden.

Nederlanders

Dat gemeentelijke belastingen niet gedragen kunnen worden door burgers met een inkomen rond of onder het minimumloon en daarnaast een schuldenlast. Daarnaast constateren wij dat niet iedere gemeente dezelfde regels hanteert bij de beoordeling van een verzoek tot kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Eveneens constateren wij dat variabele lasten, zoals achterstanden, schulden, etc. niet altijd worden meegenomen bij de beoordeling van een verzoek tot kwijtschelding.

Het kabinet het gelijkheidsbeginsel, evenals het zorgvuldigheidsbeginsel op te dringen aan de gemeentes, in geval van beoordeling van verzoeken tot kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Voorts dient een standaard ondergrens voor wat betreft inkomen te worden gehanteerd bij de beoordeling van verzoeken tot kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen, waarbij zowel vast lasten als variabele lasten worden meegenomen in de beoordeling.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

arnhem
sp
almost 4 years

No news about this petition yet.