laat de taalstrijd varen

In Nederland (en kort geleden in Frankrijk als reactie daarop) zijn schepen stilgelegd met als argument dat niemand aan boord voldoende kennis had van de landstaal, of een alternatieve taal om te communiceren met de andere vaarweggebruikers.

de gezamelijke binnenschippers in de Rijnoeverstaten en België

Dat, geheel tegen de Europese gedachte in, binnenschippers in Nederland en Frankrijk worden belemmerd in de uitoefening van hun beroep met als argument het niet volledige beheersen van de lokale taal.

deze acties te staken en schippers die decennialang bewezen hebben zich onderling met de aanwezige kennis van nautische termen prima te kunnen redden zonder dat dit ooit tot gevaarlijke situaties leidde. Laat deze mensen varen en laat niet de willekeur van ambtenaren bepalen of ze de taal voldoende spreken en mensen brodeloos maken als die negatief oordelen.

Huidige status

We hebben u een e-mail gestuurd vanaf webmaster@petities.nl. Om verder te kunnen met uw petitie moet u de link in die e-mail volgen.

Europetition
04-01-2012
Nog niet af
babylon

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.