laat de taalstrijd varen

In Nederland (en kort geleden in Frankrijk als reactie daarop) zijn schepen stilgelegd met als argument dat niemand aan boord voldoende kennis had van de landstaal, of een alternatieve taal om te communiceren met de andere vaarweggebruikers.

de gezamelijke binnenschippers in de Rijnoeverstaten en Belgiƫ

Dat, geheel tegen de Europese gedachte in, binnenschippers in Nederland en Frankrijk worden belemmerd in de uitoefening van hun beroep met als argument het niet volledige beheersen van de lokale taal.

deze acties te staken en schippers die decennialang bewezen hebben zich onderling met de aanwezige kennis van nautische termen prima te kunnen redden zonder dat dit ooit tot gevaarlijke situaties leidde. Laat deze mensen varen en laat niet de willekeur van ambtenaren bepalen of ze de taal voldoende spreken en mensen brodeloos maken als die negatief oordelen.

What next?

We have send you an e-mail from info@petities.nl. To continue with your petition you must follow the link in it.

Addressed to:
Europetition
04-01-2012
Draft
babylon

No news about this petition yet.