Foto petitie klein

Kindgebonden Onderwijs Budget

Alle kinderen, vertegenwoordigd door hun ouders/verzorgers in de leer/kwalificatieplichtige leeftijd die geen gebruik maken van bekostigd onderwijs zouden in aanmerking moeten komen voor een Kindgebonden Onderwijs Budget ter hoogte van het bedrag dat beschikbaar is voor elk kind in NL dat bekostigd onderwijs volgt.

Ouders, (leer/kwalificatieplichtige) kinderen, leerkrachten, docenten en sympathisanten,

Dat: De behoefte bestaat te kunnen kiezen voor andere vormen dan bekostigd onderwijs; Ouders en kinderen gebruik willen kunnen maken van de mogelijkheid van vrijheid van onderwijs zoals beschreven in artikel 23 van de Grondwet; Belastinggeld, bedoeld voor alle leer/kwalificatieplichtige kinderen nu terugstroomt in de staatskas, als gekozen wordt voor ander dan regulier bekostigd onderwijs en dit voor ouders grote financiële consequenties heeft.

Dat er een Kindgebonden Onderwijsbudget (KOB) komt voor alle kinderen die de leer/kwalificatieplichtige leeftijd hebben, maar kiezen voor andere vormen van educatie;
Het bedrag gelijk te stellen aan het bedrag dat beschikbaar is voor kinderen die bekostigd onderwijs volgen; Dat ouders en kinderen de vrijheid krijgen om hiermee zelf passend onderwijs "in te kopen" in de vorm van bijv. docenten, instellingen, of andere vormen van onderwijs

Sign this petition

Addressed to:
31-10-2016
Signable
Baudy Wiechers
Organisation:
Infini.nu in samenwerking met initiatiefgroep KOB, bestaande uit: Hannah Vos – Beckers, Hans Stam, Michaël de Vos, Antoon Wuestman, Karin Vosters en Baudy Wiechers

1 day
Michiel Pelt
Soest
2 days
birgit spoorenberg
maastricht
moeder van 2 kindjes. arts bij praktijk Salutogenese. Interesse voor gezondheid, zowel fysiek als mentaal. Probeer bewust keuzes te maken mbt opvoeding, voeding, onderwijs etc....
Linda Kant
Hilversum
4 days
Collinda de Groot
Ameide
4 days
Margaretha van Galen
Emmen
José Luengo
Nieuwegein
Carla Luengo Hendriks
Nieuwegein
Laure Galjart
Rotterdam
6 days

No news about this petition yet.