Foto petitie klein

Kindgebonden Onderwijs Budget

Alle kinderen, vertegenwoordigd door hun ouders/verzorgers in de leer/kwalificatieplichtige leeftijd die geen gebruik maken van bekostigd onderwijs zouden in aanmerking moeten komen voor een Kindgebonden Onderwijs Budget ter hoogte van het bedrag dat beschikbaar is voor elk kind in NL dat bekostigd onderwijs volgt.

Ouders, (leer/kwalificatieplichtige) kinderen, leerkrachten, docenten en sympathisanten,

Dat: De behoefte bestaat te kunnen kiezen voor andere vormen dan bekostigd onderwijs; Ouders en kinderen gebruik willen kunnen maken van de mogelijkheid van vrijheid van onderwijs zoals beschreven in artikel 23 van de Grondwet; Belastinggeld, bedoeld voor alle leer/kwalificatieplichtige kinderen nu terugstroomt in de staatskas, als gekozen wordt voor ander dan regulier bekostigd onderwijs en dit voor ouders grote financiële consequenties heeft.

Dat er een Kindgebonden Onderwijsbudget (KOB) komt voor alle kinderen die de leer/kwalificatieplichtige leeftijd hebben, maar kiezen voor andere vormen van educatie;
Het bedrag gelijk te stellen aan het bedrag dat beschikbaar is voor kinderen die bekostigd onderwijs volgen; Dat ouders en kinderen de vrijheid krijgen om hiermee zelf passend onderwijs "in te kopen" in de vorm van bijv. docenten, instellingen, of andere vormen van onderwijs

Sign this petition

Addressed to:
31-10-2016
Signable
Baudy Wiechers
Organisation:
Infini.nu in samenwerking met initiatiefgroep KOB, bestaande uit: Hannah Vos – Beckers, Hans Stam, Michaël de Vos, Antoon Wuestman, Karin Vosters en Baudy Wiechers

Rob martens
Maastricht
Hoogleraar
over 3 years
Claire Boonstra
Bussum
Founder Operation Education
over 3 years
4 days
Anouk Jansens van Gellicum
Arnhem
17 days
23 days
Manon Hertog
Driehuizen NH
Passend onderwijs zowel voor mn dochters 9j & 4j zitten nu op de vrijeschool mr het leersysteem vraagt ze meer met hoofd te werken dan met hart en handen Vr de jongste 2j ben ik bezig een instapklas op te zetten hij heeft het syndroom van down. Ik zoek!
25 days
mj boon
eindhoven
parent
Janneke Zijderhand
Zeewolde

Earlier updates

ouders zeggenschap, niet geld in handen

De initiatiefwet Meer ruimte voor nieuwe scholen, gaat waarschijnlijk echt zeggenschap aan ouders geven. Het Kindgebondenbudget beoogde al om ouders rechtstreeks zeggenschap te geven over aan welke school het onderwijsbudget voor hun kind(eren) betaald dient te worden. Er zijn steeds meer ouders die zelf schoolgeld betalen omdat de school van hun keuze niet voldoet aan de eisen die de inspectie (zelfstandig) aan financiering van de school.

+Read more...

Wij hopen dat dit op korte termijn niet meer nodig is.

2016-03-23 | Petition Kindgebonden Onderwijs Budget