Kinderrechten in lespakket basisschool

Er is nog veel werk te doen als het om de rechten van kinderen gaat, want uit onderzoek is gebleken dat juist de kinderen in Nederland vergeleken met kinderen uit andere Europese landen, het minst bekend zijn met hun rechten. Een kwalijke zaak, zeker in een land als Nederland. Daarom deze petitie!

Partijrechtenkind roepen daarom de verantwoordelijke partijen op, samen verantwoordelijkheid te nemen.

Dat hier het kinderrechtenverdrag eigenlijk al geschonden wordt. Want zie bvb Artikel 42 IVRK: Volwassenen moeten kinderrechten zoveel mogelijk bekend maken bij kinderen. Want kinderen hebben niet enkel plichten maar ook rechten en zouden daarin beter onderwezen moeten worden.

Alle kinderen op de basischool al in hun eigen recht én dat van de ander goed te onderwijzen en daarbij ook actief betrekken, want ook dat behoort tot het kindrecht. Niemand mag deze rechten en vrijheden afnemen. Kinderrechten/Mensenrechten zijn rechtsgeldig in alle landen die tot de Verenigde Naties behoren en vormen daarmee een belangrijk middel om jezelf te beschermen tegen onrecht.

Sign this petition

Jenny de Jeu
Leiden
over 4 years

No news about this petition yet.