Kinderalimentatie voor kinderen!

Kinderalimentatie is ervoor bedoeld dat na een scheiding kinderen eenzelfde levensstandaard kunnen houden als daarvoor. Indien iemand een bijstandsuitkering heeft en kinderalimentatie ontvangt gaat het geld naar de sociale dienst ipv de kinderen. Kinderen worden de dupe van zo'n regeling.

Ouders, verzorgers en iedereen die het belang van kinderen hoog in het vaandel heeft

dat justitie en overheid misbruik maken van de regelgeving rondom Kinderalimentatie. Het is juist bedoeld om je onderhoudsplicht jegens de kinderen na te komen, maar als je het moet gaan weggeven aan de sociale dienst kun je niet meer als zodanig voor je kinderen zorgen.

dat de regelgeving rondom Kinderalimentatie zodanig verandert, dat er geen 'zijwegen' meer zijn waar dit geld heengaat en zeker niet naar instanties zoals de sociale dienst. Tevens moet een alimentatiegerechtigde kunnen verantwoorden dat Kinderalimentatie ook bij de kinderen terecht komt, en dat een ouder die aantoonbaar in natura voor de kinderen betaalt (bijv. clubcontributies) dit in mindering kan brengen op de te betalen alimentatie.

Sign this petition

Addressed to:
Kabinet
17-10-2016
Signable
Pauline Leclercq

13 days
11 months
11 months
Andrew Does
Zoetermeer
KA Plichtige zonder enige recht op controle v/d besteding v/d KA op het feit of het wel bij het kind terecht komt. KA verdwijnt tbv aflossingen !
over 1 year
Pascal Ter Horst
Sneek
over 1 year
almost 2 years
almost 2 years
over 2 years
Kahina El Alaoui
OUDENBOSCH
over 2 years
Ronald Roelofs
Roosendaal
about 3 years
about 3 years
over 3 years

No news about this petition yet.