Trac   vergelijking voorgenomen met a59   met knelpunten   6   staand

Kies hoogspanningstracé A59

Het RIVM signaleert ernstige gezondheidsrisico's voor het wonen bij een hoogspanningslijn. Het instituut stelde een prioriteitenlijst op, met knelpunten die met voorrang zouden moeten worden gesaneerd. In West-Brabant staat de hoogspanningslijn die onder meer door Breda en Geertruidenberg loopt hoog op de prioriteitenlijst.

Bij de aanleg van de nieuwe hoogspanningsverbinding Zuid-West 380kV kunnen veel van deze knelpunten worden verholpen. De minister koos echter voor een tracé, waarbij GEEN ENKEL knelpunt wordt opgelost.

Tracé A59 verhelpt in West-Brabant ALLE knelpunten van de RIVM-urgentielijst, plus vrijwel alle overige knelpunten.

inwoners van West-Brabant

• dat de minister van EL&I in West-Brabant heeft gekozen voor een tracé waarbij GEEN ENKEL knelpunt van de RIVM-urgentielijst wordt opgelost;

• dat het alternatieve tracé (bundeling met snelweg A59) ALLE knelpunten van de RIVM-urgentielijst en vrijwel alle overige knelpunten in West-Brabant oplost.

de minister om terug te komen op zijn beslissing, en alsnog te kiezen voor het A59-tracé.

Current status

We have send you an e-mail from webmaster@petities.nl. To continue with your petition you must follow the link in it.

25-10-2011
Draft
Baldi Dekker
Organisation:
Werkgroep Hoogspanning Haagse Beemden

No news about this petition yet.