Festival amsterdam400pix

Ik ben een Amsterdammer en ik ben voor festivals

Middels deze petitie wil Stichting N8BM A’DAM ervoor zorgen dat de stem van de Amsterdamse festivalbezoeker gehoord wordt bij de ontwikkeling van de nieuwe evenementennota. Beleid gebaseerd op een negatief en eenzijdig geluid mag festivals in onze stad niet de nek omdraaien. Teken de petitie voor een stad met ruimte voor festivals, en zonder betutteling! foto: De Fotomeisjes

Stichting N8BM A’DAM en ondertekenaars,

Dat de stem van de Amsterdamse festivalliefhebbers zelden gehoord wordt in de discussie omtrent festivals en evenementen in de stad. Festivals vervullen een belangrijke basisbehoefte van Amsterdammers. Ze kunnen zich hier cultureel uiten, elkaar ontmoeten, en een groepsgevoel vinden. In het diverse aanbod kan een brede groep mensen zich cultureel onderdompelen. En ja, soms gaat dit gepaard met hard geluid of gebruik van de publieke ruimte.

Met deze petitie willen we bereiken dat festivalbezoekers niet als minderwaardige gebruikers van de stad worden beschouwd. Wij willen een eerlijke dialoog om tot een evenementennota te komen die ieders belang recht doet. Het eenzijdige geluid van de klagers mag niet de toekomst van festivals en nationale feestdagen in Amsterdam bepalen.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

21-07-2016
Mirik Milan
Stichting N8BM A'DAM

Petitie overhandigen aan gemeenteraad

Vandaag om 12:45 overhandigen we deze petitie aan de gemeenteraad van Amsterdam.

Naast online hebben we ook offline handtekeningen verzameld op festivals. Hier hebben we ook nog 3000 handtekeningen opgehaald, dus dat betekent dat we over de 13.000 handtekeningen in totaal hebben verzameld!

Houd de pers in de gaten! Hij blijft nog even open staan, dus je kunt nog tekenen!.

13-07-2016

Eerste 1000 ondertekenaars en bericht in Parool!

Dank voor de steun en we gaan keihard door!

Petitie voor positief geluid over festivals

'Ik ben een Amsterdammer en ik ben voor festivals.' Met deze petitie wil nachtburgemeester Mirik Milan een positief tegengeluid bieden over festivals in Amsterdam. 'Dat is hard nodig omdat er een negatieve beeldvorming is over festivals in de stad,' zegt Milan.

Lees verder in Het Parool door Jasper Bol op 25 april 2016, 19:11. .

25-04-2016