Ivn usbsticker

Ieder kind heeft recht op natuur

Kinderen hebben recht op frisse lucht, lekker vuile modderhanden, ravotten en ontdekkingen in het bos. Ze hebben de natuur nodig voor hun welzijn, gezondheid (overgewicht), weerbaarheid en ontwikkeling (concentratievermogen, motoriek, cognitief functioneren en sociale ontwikkeling).

Iedereen die zeer bezorgd is over de snel groeiende afstand tussen kinderen en natuur.

Geef kinderen het recht op natuur door: - Toegang te geven tot kindwaardige natuur in hun dagelijkse leefomgeving - Dagelijks buiten te spelen in en met de natuur - De natuur uit eigen ervaring te leren kennen, beleven, waarderen en respecteren - Ze de basis te leren van het leven in en met de natuur - Hen de oorsprong van hun voedsel te leren kennen - Het besef te ontwikkelen van andere levensvormen en de onderlinge samenhang van al het leven

De hulp van de Nederlandse overheid om het mogelijk te maken dat ieder kind het recht krijgt op natuur. Dit kan door: 1. Zich binnen de Verenigde Naties sterk te maken voor een opname van dit recht in (of binnen het raamwerk van) het wereldwijde Kinderrechtenverdrag. 2. Door nu reeds zorg te dragen voor een realisatie van het kinderrecht op natuur.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

ambassadeur
02-06-2011
Ingetrokken
Marieke Wingens

Jurgen Rotteveel
Velp
Erika Siebers
Zutphen

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.