De wildeman muziek museum xl 4 bij 3 %28large%29

Huis de Wildeman moet Muziek Museum blijven

4.300 ondertekeningen

Het Geelvinck Muziek Museum lijkt te moeten plaatsmaken voor commercie. Sedert 2 jaar is het museum gevestigd in Huis de Wildeman, rijksmonument in het historisch centrum van Zutphen. De Gemeente wil het gebouw nu verkopen. Wij vragen de Gemeente het Muziek Museum in ‘De Wildeman’ te behouden.

In English - Auf Deutsch

• inwoners van Zutphen,
  • liefhebbers van cultureel erfgoed en
  • sympathisanten van het Muziek Museum

constateren dat:

• dat het Muziek Museum dreigt zijn onderkomen in Huis de Wildeman te verliezen;
  • het Muziek Museum een uniek museum is dat een omvangrijke collectie beheert met talloze bijzondere, waardevolle, historische instrumenten;
  • het museum steeds meer enthousiaste (concert-)bezoekers trekt uit binnen- en buitenland;
  • Huis de Wildeman met het Muziek Museum voor de gemeente Zutphen een veel hogere waarde vertegenwoordigt dan de mogelijke opbrengst van het pand

de Gemeente Zutphen om samen met het Geelvinck Muziek Museum een oplossing te vinden, zodat dit museum in Huis De Wildeman behouden blijft.

Het antwoord

Museum gaat door als netwerkmuseum

(in English below)

Lieve Muziekvrienden,

U heeft met uw handtekening onder de petitie onze oproep, om het Geelvinck Muziek Museum voor Zutphen te behouden, ondersteund. Met wereldwijd ruim 4.300 medeondertekenaars uit wel 35 landen, heeft u uw stem laten horen opdat de muziek hier zou blijven klinken.

Wij zijn u hier heel dankbaar voor!

Vele steunbetuigingen volgden: media-aandacht op TV en Radio 1 en 4, een benefietconcert met flashmob, een brief van ICOM CIMCIM (de wereldkoepel van muziek- en muziekinstrumentenmusea) aan onze Minister van Cultuur etc.

Helaas waren de tegenkrachten (bestuurlijke onwil en bouwtechnische problemen) te sterk en waren wij gedwongen alsnog het Muziek Museum Zutphen in 'De Wildeman' op 4 november j.l. voor het publiek te sluiten.

Dit betekent niet, dat Museum Geelvinck daarmee ophoudt te bestaan. Vanuit onze vestigingen in Amsterdam en Heerde gaan wij door: als 'netwerkmuseum', presenteren wij muziek op historische piano's op al die plaatsen, waar wij voor instrumenten uit de collectie een gastvrij onderdak hebben gevonden - op historische locaties: buitenplaatsen, kastelen en collega-musea.

Zo organiseren wij de 10de editie van het Geelvinck Fortepiano Festival 'Early Piano' in augustus 2020, deels in Amsterdam en deels op Kasteel Hackfort (Vorden).

Op deze wijze streven wij er naar ons levend, gedeeld muzikaal erfgoed voor ons publiek van nu en voor toekomstige generaties te behouden.

Blijf ons volgen! De muziek gaat door!!

Meer informatie >>>

Dear Music Friends,

With your signature on the petition to keep the Geelvinck Music Museum Zutphen open for the public, you supported our call to safeguard this museum for the city of Zutphen. You have joined with this signature over 4,300 petitioners worldwide, from over 35 countries, calling to keep the music going in the listed state monument 'De Wildeman', home of the Music Museum Zutphen.

We thank you for your support from the bottom of our hearts.

Many supportive initiatives followed: media attention from radio and TV; an open-air ffashmob concert; a letter from ICOM CIMCIM (world organisation of music and musical instrument museums) to the Dutch Minister of Culture and more.

Regretfully, the adversary powers (municipal unwillingness and constructional complications in this historic building) forced us to close for the public our museum venue in Zutphen on the 4th of November, 2019.

Though unfortunate, this by no way means, that Museum Geelvinck would stop as well. We will continue as a 'network museum', presenting music performed on historic pianos on all these locations, where we found a welcoming home for instruments from our collection - at historic venues like country estates, castles and colleague-museums.

Thus, we organise the 10th edition of our Geelvinck Fortepiano Festival 'Early Piano' in August 2020, partly in Amsterdam and partly at Castle Hackfort (near Vorden, not far from Zutphen).

This way, we strive to preserve our living shared musical heritage to be enjoyed by our audiences, for now and for future generations.

Please, keep on track with our concert programs!. Music never stops!!

For your information >>>

Met muzikale groet,

Initiatiefnemers en vrijwilligers van Muziek Museum Zutphen en het team van Museum Geelvinck

Warm regards in music,

The initiators and volunteers of the Music Museum Zutphen and the team of Museum Geelvinck

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Zutphen
13-08-2019
Beantwoord
Annelies Rhebergen en Maaike van 't Oever
Organisatie:
Geelvinck Muziek Museum Zutphen

Museum gaat door als netwerkmuseum

(in English below)

Lieve Muziekvrienden,

Wij zijn u hier heel dankbaar voor!

+Lees meer...

voor het publiek te sluiten.

Blijf ons volgen! De muziek gaat door!!

Meer informatie >>>

Dear Music Friends,

We thank you for your support from the bottom of our hearts.

Please, keep on track with our concert programs!. Music never stops!!

For your information >>>

Met muzikale groet,