E8abcc5c 96cd 47b1 8e5d 5175a9ad0eca

Houd tram 19 op de rails

6.708 ondertekeningen

Behoud tussen Sloterdijk en Diemen een goede OV-verbinding. Het schrappen van tramlijnen en verlengde reistijden is onacceptabel voor de vele reizigers die afhankelijk zijn van deze levensader in Amsterdam. In English

die gebruikmaken van tram 19 in Amsterdam

constateren dat:

• GVB wil tramlijn 19 opheffen
  • de tramlijn is van vitaal belang voor duizenden mensen die er dagelijks gebruik van maken om naar werk, school en andere belangrijke bestemmingen in het centrum te reizen.
  • inwoners van Diemen kregen de belofte van een goede verbinding met het stadscentrum, deze belofte is nu weg.
  • Gelukkig zijn de plannen nog niet defintief en kunnen wij dit neerleggen bij een partij in gemeente Amsterdam!
  • Het behoud van deze essentiële verbinding is van groot belang voor duizenden mensen in de stad en draagt bij aan een duurzame en toegankelijke stad.

• het GVB en de gemeente Amsterdam om de plannen voor het schrappen van tramlijn 19 te heroverwegen en te kijken naar alternatieven zoals het verminderen van frequentie.
  • betrokkenheid van alle belanghebbenden bij het maken van de definitieve beslissing.

Het antwoord

Tram 19 niet geschrapt

Ik hoop dat deze boodschap je met veel vreugde bereikt. Ik wil je laten weten dat onze petitie "Houd Tram 19 op de Rails" succesvol is geweest! Tram 19 zou binnenkort verdwijnen, maar dankzij jouw handtekening en die van vele anderen heeft GVB besloten de tram niet te schrappen.

Wethouder Van der Horst verklaarde: "Door de petities en reacties is het maar weer eens duidelijk geworden hoe belangrijk het ov is voor Amsterdammers. Dankzij een bijdrage van de gemeente en de Vervoerregio hebben we voldoende financiële middelen om niet te hoeven bezuinigen. Helaas blijft het personeelstekort bij GVB een zorgpunt voor de toekomst. In de komende jaren zal ik me blijven inzetten voor goed openbaar vervoer voor alle Amsterdammers."

Ik wil je van harte bedanken voor het ondertekenen en delen van de petitie. Samen hebben we ervoor gezorgd dat Tram 19 behouden blijft! Laten we trots zijn op deze overwinning en genieten van het feit dat we de langste en beste tram van 020 hebben weten te behouden.

Met vriendelijke groet,

Cameron Dinger, oprichter 'Houd Tram 19 op de rails'

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

07-08-2023
Beantwoord