Tekeningen petitie

Houd de Maliebaan open

Bewoners, bedrijven, winkeliers en organisaties rond de Maliebaan willen dat de middenbanen open blijven, géén doorgaand verkeer over de ventwegen en geen verlies van ca. 150 parkeerplaatsen, zoals de gemeente voorstelt in "Variant 3+". De buurt heeft een alternatief plan met een fietsstraat.

bewoners, bedrijven, winkeliers en maatschappelijke organisaties langs de Maliebaan en omgeving

dat na 3 jaar inspraak en algemeen consensus in de buurt voor het behoud van de huidige situatie, de gemeente nu een plan voorstelt waarbij de hoofdrijbaan afgesloten wordt: alle verkeer moet over versmalde ventwegen gaan, de stoplichten bij de Nachtegaalstraat worden afgeschaft en er verdwijnen ca. 150 parkeerplaatsen. Deze "Variant 3+" is onacceptabel omdat dit een verkeersinfarct wordt en tot sluipverkeer door andere straten leidt. De buurt wil dit samen met de gemeente uitwerken.

• de gemeente om de middenbaan te herinrichten als FIETSSTRAAT MET AUTO TE GAST (zoals de Maliesingel),
  • het kruispunt opnieuw in te richten voor een vlotte en veilige afwikkeling door zo mogelijk stoplichten te verwijderen bij de ventwegen en
  • alléén stoplichten bij de middenbaan te hebben. Als een verkeersstudie aantoont dat stoplichten ook bij de middenbaan kunnen verdwijnen is dat goed.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

07-10-2019
Liesbeth Heikens