Verboden

Hoogheemraadschap, Hoorn wil zijn dijk terug!

Er is weer vertraging opgetreden bij de versterking van de dijk. Wij, inwoners van Hoorn, willen na jaren wachten weer eens onze dijk kunnen gebruiken en bezoekers er van laten genieten. We willen weer veilige en logische fiets- en wandelroutes. Hoogheemraadschap, geef ons onze dijk terug!

Inwoners van Hoorn (en West-Friesland), maar ook bezoekers van onze mooie regio,

dat de verhoging/versterking van de dijk bij Hoorn veel te lang duurt. Al jaren is de dijk niet meer te gebruiken. We willen onze dijk terug!

Luc Kohsiek, Dijkgraaf van het Hoogheemraadschap Hollands Noorder Kwartier, de klus nu snel te laten afmaken. Geen uitstel meer, geen excuses meer. Dijk ophogen en weer teruggeven.

Sign this petition

Addressed to:
Hollands Noorderkwartier (Hoogheemraadschap)
24-08-2016
Signable
Hans Stuijfbergen
Organisation:
de inwoners van Hoorn e.o.

Samir Bashara
Fractievoorzitter GroenLinks Hoorn
L. (Ruud) Vortman
Hoorn, Waterman 121
Een echte Horinees die bijna 60 jaar bijna tegen de dijk heeft gewoond
over 4 years
G.Bruijn Buurtbus dijk Wijdenes/Schellinkhout nu omrijden !!
Wijdenes
coodinator/bestuurslid Buurtbus
Bert Putters
Hem
Oud-Statenlid SP
Joke van der Meij, Raadslid gemeente Hoorn
Hoorn
Raadslid Hoorn maar ik wandel graag met mijn hond op de Dijk.
D. Bruin
Zwaag
commissielid PvdA-Hoorn
Roeland Bajema
Schellinkhout
Dagelijks van en naar werk fietsen over de dijk is korter en leuker!
Ruud van Vliet
Kok
hans schipper
hoorn
Peter de Wit
Directeur welzijnsorganisatie
Marco van den berg
Born in Hoorn
c.w.holman
hoorn

Earlier updates

Petitie ”Hoorn wil zijn dijk terug” wordt overhandigd

Petitie ”Hoorn wil zijn dijk terug” wordt woensdag 24-8-11 om 11 uur overhandigd op dijk t.h.v. dierenasiel en scouting.

+Read more...

Pers is aanwezig maar ondertekenaars en lezers van HoornGids.nl zijn ook van harte welkom.

www.hoorngids.nl

Honderden handtekeningen tegen dijkafsluiting in Hoorn

HOORN - Op woensdag 24 augustus 2011 wordt een groot aantal steunbetuigingen aan de petitie ”Hoorn wil zijn dijk terug” overhandigd aan dijkgraaf Kohsiek van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Op Petities.nl was begin juli een aktie gestart die inmiddels al vele malen is ondertekend. Half augustus staat de teller op 850 ondertekeningen.

+Read more...

Aanleiding was de versterking van de dijk die al jaren duurt en maar niet opschiet. Tot en met 23 augustus kan de petitie nog ondertekend worden.   Veel inwoners van Hoorn en omstreken zijn de lange afsluiting van de dijk bij en in Hoorn meer dan zat en willen weer over hun dijk langs het IJsselmeer fietsen of wandelen. Ook is een fietspad naast de dijk al jaren afgesloten waardoor bewoners en toeristen ver moeten omrijden of een levensgevaarlijke route kiezen. Hans Stuijfbergen, initiatiefnemer voor de petitie ”Hoorn wil zijn dijk terug”, merkte dat veel mensen zich ergeren aan het langzaam werkende Hoogheemraadschap Hollands Noorder Kwartier.

Omdat ook de Gemeente Hoorn weinig gehoor kreeg bij het Hoogheemraadschap, besloot Stuijfbergen het middel van de Petitie te proberen. Hij hoopt dat de dijkgraaf goed luistert naar de klachten uit Hoorn en zorgt dat de klus snel geklaard wordt. De versterking van de dijk zou al lang afgerond moeten zijn, maar om allerlei redenen duurt het veel langer dan gepland. Hoorn kan zijn dijk daarom al vier zomers niet meer gebruiken.

Inmiddels heeft het Hoogheemraadschap gereageerd op de petitie en beterschap beloofd. Op dit moment wordt er wel hard gewerkt aan de dijk langs de Willemsweg. Men verwacht dat dijk en fietspad vanaf juni 2012 weer begaanbaar zijn.   Op http://dijkbijhoornopen.petities.nl/ kunt u nog steeds de petitie ondertekenen of meer informatie lezen

artikel op Hoorngids.nl

Laatste persbericht van Hoogheemraadschap over dijk in Hoorn