Het instellen van een 30 km zone in de Utrechtsestraatweg te Nieuwegein

In de Utrechtestraatweg mag men 50 km rijden. Door veel verkeer (auto's, bussen, scooters en motoren) wordt te hard gereden. Gevolg is dat onze straat meer op een racebaan lijkt, dan een straat in een woonwijk. De meeste straten in Nieuwegeinse woonwijken hebben een maximum snelheid van 30 km. Bovendien is de Utrechtsestraatweg een fietsverbinding tussen Nieuwegein en Utrecht, waardoor er erg veel gefietst wordt.

bewoners van de Utrechtsestraatweg vinden dat er veel te hard gereden wordt in onze straat.

In de Utrechtsestraatweg wordt veel te hard gereden door bussen, auto's, motoren en scooters. Het gevolg voor onze woonwijk is een onveilige woonomgeving waarin fietsers (ook de vele fietsers die tussen Nieuwegein en Utrecht forensen), voetgangers en (spelende) kinderen zich niet veilig voelen. De meeste woonwijken in Nieuwegein hebben een 30 km zone en hebben snelheidsbeperkende voorzieningen. In onze straat is dit niet het geval. De straat is bovendien 1 lange rechte weg is, wat uitnodigt tot hard rijden.

Wij verzoeken de gemeente Nieuwegein passende maatregelen te treffen c.q. alles in het werk te stellen om de max snelheid naar 30 km terug te brengen, door middel van snelheidsbelemmerende maatregelen (bijvoorbeeld drempels of versmallingen), controle van de snelheid of andere controlemechanismen en zodoende te bewerkstelligen dat onze straat weer veilig wordt voor iedereen. En van deze straat een 30 km zone te maken!

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
15-02-2012
Closed
Marianne de Boeij

Henk Tammer
Bewoner Nieuwegein
T.van Leuveren
Ando de Boer
IJsselstein
fiets bijna dagelijks over de utrechtsestraatweg
cor.ruger@365.nl
Didier Fraza