Petitie vmk

Het gemis van een opgroeiend kleinkind veroorzaakt veel verdriet

1.158 ondertekeningen

Grootouders hebben géén rechten als het om het onderhouden van contact met hun kleinkind(eren) gaat. Wij willen erkenning dat de bloedband voldoende moet zijn om aanspraak te maken op contact met een kleinkind(eren). In omringende landen is dit al geregeld.

Wij zijn grootouders die invulling willen geven aan de familiebloedband met onze kleinkinderen.

• Grootouders kunnen een veilige haven zijn waar kinderen even kunnen bijtanken wanneer het thuis moeilijk is of wanneer er een grote druk staat op leren en presteren. Bij opa en oma kun je lekker ontspannen. Opa en oma kunnen kinderen vertellen over vroeger, over hoe papa en mama kind waren en hoe het er toen aan toe ging. Opa en oma hebben vaak alle tijd om urenlang spelletjes te doen, voor te lezen en gezellig aanwezig te zijn.

• Een kind mag niet als troef gebruikt worden om ouders te straffen en/of te beschadigen. Kleinkinderen kunnen hierdoor op latere leeftijd emotionele problemen krijgen.

dat de overheid de familiebloedband erkent en grootouders mogelijkheden biedt hun kleinkind(eren) te zien opgroeien zoals in de omringende landen wordt toegepast.

Onderteken deze petitie

16-01-2018
Antwoord verwacht:
30-01-2018
Ondertekenbaar
Ruud Miché - voorzitter
Organisatie:
Stichting Voor Mijn Kleinkind

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.