Herziening subsidieregeling en tax shelter voor de Nederlandse filmindustrie

Wij onafhankelijke crewleden, toeleveringsbedrijven en zzpers van de Nederlandse filmindustrie constateren een enorme terugloop in werkgelegenheid op de Nederlandse filmmarkt. Dit is met name veroorzaakt door het wegvloeien van subsidies en projecten naar het buitenland omdat wij geen tax shelter kennen zoals de meeste europese landen

onafhankelijke crewleden van alle departementenen toeleveringsbedrijven van make-up, visual effects, costume, focuspullers, productie etc, ondertekenen deze petitie.

Gevolg is een niet interessant economisch klimaat voor producenten die buitenlandse coproducties aangaan en miljoenen meenemen om daar te produceren. Dit resulteert in een enorme terugloop aan werkgelegenheid voor de zelfstandige werknemers in de filmindustrie binnen alle departementen.

Wat wij verzoeken is het invoeren van een tax shelter voor de Nederlandse filmindustrie, en het monitoren van de subsidie regelingen, waardoor het professionele en economische filmklimaat in Nederland wordt zoals in de meeste Europese landen.

Onderteken deze petitie

10-09-2016