Handen AF van het GROEN in Haven

Moet na het Vroege Vogelbos, het Beginbos, het Wierdenpark, het Kronkelveld nu ook het Windbos wijken? NOOIT!

de Doe-Groep voor behoud van het Windbos, zijn een klein aantal afgevaardigden van een grote groep ongeruste buurtbewoners uit de Wierden en De Velden in Almere Haven. Ook wij willen 'aanpakken wat zwak is en versterken wat goed is' geciteerd uit de conceptvisie 'Op weg naar de Wierden aan het meer', maar wij zijn van mening dat bouwen in het Windbos, onder aan de dijk, juist betekent dat we aanpakken wat goed is en geen bijdrage leveren aan datgeen wat zwak is in de Wierden.

dat een conceptvisie is verschenen onder de naam 'Op weg naar de Wierden aan het meer', welke is geschreven onder sociaal maatschappelijke voorwendselen, maar eigenlijk een bouwplan is, met als doel de sociale problematiek van de Wierden te verbeteren door bouw van nieuwbouwwoningen in de weinige plekken die nu nog groen zijn. Daarnaast constateren wij dat in de visie melding wordt gemaakt van het feit dat gemeente 'uitgebreid' heeft gesproken met bewoners, echter zijn bovengenoemde wijken, daar waar het om het Windbos gaat, naar ons inziens bewust genegeerd.

de gemeenteraad zo snel mogelijk kennis te nemen van de gang van zaken over deze conceptvisie, en wethouder Arno Visser vragen te stellen over * het communiceren van B&W met de buurt * de tegenstrijdige afspraken die worden gemaakt ihkv groot onderhoud en de vermeende plannen van de conceptvisie * eerdere onderzoeken die uitwezen dat bouw in het Windbos niet rendabel kan zijn * de geplande verplaatsing van het faciliteitencentrum * over de voortdurend escalerende 'informatieavonden' over bovengenoemde conceptvisie. Enkelen van u hebben inmiddels de nota met voorgestelde vragen bij ons opgevraagd, dank daarvoor. Maar voor alle raadsleden, partijen en buurtgenoten blijft het verzoek: wees waakzaam wanneer het gaat om onderhoud en bouwplannen in Haven. Voor je het weet is een 25 jaar oude Treurwilg gekapt of is het Windbos verdwenen!

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
01-11-2009
Answered
Nienke Groen
Organisation:
Doe-Groep behoud het Windbos

elzelina Elias
bewoonster Almere de Velden
Carlotte Vroon
Nico Busscher
Almere
Nieuwbouw kan geen kwaad maar niet ten koste van al het groen.
Mats Hamel
Almere - Haven
Monique Butot-Visser
Almere Haven
Laat ze bouwen op de bouwgronden die Almere nog ruim voor handen heeft. Maar blijf van ons GROEN af, dat willen wij niet volgebouwd zien!!!!!!
Danielle Sijmons
Almere - Haven
Ik ben hier komen wonen voor al het groen.. laat dat zo blijven!!
Peter Vrakking
Almere (Blikveldweg)
bewoner nabij Windbos
Mr. Ria de Jong
Almere-Haven
al 27 jaar inwoner van Almere(-Haven); bewuste keuze voor Haven vanwege de "structuur", waaronder begrepen: het nodige groen. De manier van handelen van de gemeente doet denken aan de wijze, waarop de bouw op andere groene plaatsen is "aangepakt". Wellich
V.C. van der Velde
Geert van der WIjk
Casper Weber
Almere (jaagmeent)
over 6 years

No news about this petition yet.