Handen af van de homeopathie

Al vanaf 1 juli mag van minister Schippers niet meer op verpakkingen en bijsluiters van homeopathische geneesmiddelen staan waarvoor ze gebruikt worden, omdat de werking niet wetenschappelijk bewezen is. Hierdoor verdwijnen homeopathische geneesmiddelen waarschijnlijk. Belangrijk!!: aan iedereen die de petitie wil ondertekenen; Wij willen met de petitie onder andere een burgerinitiatief starten, zodat de Tweede Kamer ons voorstel op de agenda moet zetten. We willen dat de voorstanders van homeopathie echt gehoord worden door de regering. Daarom gaan we voor 100.000 handtekeningen, die bij voorkeur voorzien zijn van uw naam, adres en geboortedatum, de bevestiging dat u 18 jaar of ouder bent en u de Nederlandse nationaliteit bezit. Alvast bij voorbaat dank!!

Mensen die hun eigen weloverwogen keuzes willen maken als het gaat om gezondheid.

Vrijwel geen eigen keuze reguliere medicatie of homeopathie. Ongecontroleerde internethandel in homeopathie wordt op deze manier in de hand gewerkt. Meer (onnodig) medicijngebruik en huisartsenbezoek geven stijgende zorgkosten. De minister wil wetenschappelijk bewijs van de werking van het homeopatische product. Maar wat is het bewijs waard als deze bewijzen steeds vaker geheel onder invloed staan van de machtige rijke farmaceutische industrie?

De wetgeving rondom homeopathie moet blijven zoals zij is. Het Nederlandse volk moet de vrijheid behouden om zelf keuzes te kunnen maken m.b.t. medicijngebruik bij niet ernstige medische klachten. Zonder voorlichting op de verpakking, minder kennis. Heb het vertrouwen in het Nederlandse volk dat het intelligent genoeg is om zelf een weloverwogen keuze te maken op dit gebied.

Onderteken deze petitie

Capelle aan den IJssel
arts

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.