Awacsje

GF Schinveld stopt Awacs

Op 1 januari 2018 moet een nieuwe AMvB van kracht zijn voor de NAVO luchtmacht basis Geilenkirchen, van waar de 62 jaar oude AWACS vliegtuigen de omgeving terroriseren met extreme geluidsoverlast en vervuiling. De AMvB biedt een unieke kans de onaanvaardbare overlast en gezondheidsschade te stoppen.

Omwonenden aan de Nederlandse kant van de NAVO luchtmacht basis Geilenkirchen.

constateren dat:

• Dat de AMvB Geilenkirchen een unieke kans biedt om de al 37 jaar durende overlast en gezondheidsschade te stoppen;
  • Dat de minister aan dit besluit geen onderzoek naar de gezondheidsschade, welke schade rond Geilenkirchen merkbaar aanwezig is, ten grondslag legt;
  • Dat de gebruikte normering (Lden en Lnight) de extreme geluid pieken niet beperken;
  • Dat de Raad van Staten de minister in het AWACS dossier reeds 7 maal op rij heeft gecorrigeerd.

• De kans die deze AMvB biedt te grijpen en de onaanvaardbare overlast en gezondheidsschade te stoppen;
  • Een onderzoek naar de gezondheidsschade veroorzaakt door de AWACS (geluid en vervuiling) te gelasten;
  • Naast de Lden en Lnigt zonnering ook de (verouderde) LAeq, 24h op te nemen in de AMvB;
  • Ook een LAmax van 88 dB(a), zoals gesteld door rb Den Haag ter bescherming van de volksgezondheid, als absolute bovengrens in het AMvB te doen opnemen.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

12-12-2017
Rogier Meijerink
Organisatie:
GF! Schinveld

Telefoontje ministerie

In een telefoongesprek heeft het ministerie van I en W aangegeven dat ze voorlopig nog niet klaar zijn met de AMvB Geilenkirchen; 'Daar zijn we het komend jaar nog wel mee bezig.' Hoe dan ook heeft ook de Limburger recht op de bescherming van de gezondheid. De actualiteit blijft, iedereen moet vanaf 1 januari beschermd worden tegen geluidsoverlast..

29-11-2017

Overhandiging op 12 december 2017

De petitie 'GF Schinveld stopt Awacs' wordt overhandigd aan de Tweede Kamer op 12 december 2017 om 13:30 - 13:45 volgens TweedeKamer.nl. In de Statenpassage komt de commissie van Kamerleden over Infrastructuur & Waterstaat de petitie in ontvangst nemen.

+Lees meer...

Neem op tijd contact op met de petitionaris als u daar bij wilt zijn. Aanmelden tevoren is nodig en er mogen maximaal 8 personen mee. Wees ruim op tijd om door de beveiliging te gaan en een kluisje te vinden voor uw spullen. Lees ook het Handboek Petities over de overhandiging.

23-11-2017

Eerste Kamer

Zojuist ook van de eerste kamer de bevestiging binnen, De petitie wordt op dinsdag 12 december op 12:30 uur aangeboden aan de leden van de eerste kamer..

10-11-2017