Smallkleinloopveld

Gemeente Amsterdam: Geef ons onze losloopgebieden terug

Onlangs heeft Stadsdeel Zuid de hondenkaart eenzijdig aangepast. Honden moeten sindsdien verplicht worden aangelijnd op de Kalfjeslaan/het Kleine Loopveld. We verzoeken gemeente Amsterdam om deze besluit te herzien zodat onze honden in dat gebied (zoals ze altijd al gedaan hebben) weer los mogen lopen.

verzoeken u om de Kalfjeslaan/t' Kleine Loopveld weer als losloopgebied op de hondenkaart te zetten!

Onlangs heeft Stadsdeel Zuid de hondenkaart eenzijdig aangepast: Honden moeten sindsdien worden aangelijnd op de Kalfjeslaan/t' Kleine Loopveld. De aanleiding; honden zouden hier niet altijd onder àppel staan en daarmee de fauna verstoren. Deze claim wordt verder niet onderbouwd. We begrijpen dat het Stadsdeel zoekt naar oplossingen om dit te voorkomen. Echter het schrappen van het grootste losloopgebied in de omgeving schiet haar doel voorbij.

Wij, ondergetekenden, verzoeken dan ook om de Kalfjeslaan/het Kleine Loopveld per omgaande weer als losloopgebied op de hondenkaart te zetten!

De vrije bewegingsruimte van onze viervoeters wordt steeds verder ingeperkt. Dergelijk beleid past niet bij Amsterdam, dat zichzelf positioneert als hondvriendelijke gemeente en waar hondenbezitters ruim 100 per hond per jaar aan belasting afdragen en de ontlasting van de honden doorgaans keurig opruimen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

03-07-2012
Gesloten
Pascale Schwartz

Sandra en Peter Sweerman
Amsterdam Watergraafsmeer
Niet van toepassing
meer dan 4 jaar
Daphna Brekveld
meer dan 4 jaar
Jacqueline Wassink
Kootwijkerbroek
Tonny Visser
huisvrouw en honden eigenaar
Diego Caeiro
Monique Briët
J. Dragt
Betty van Wien
Buitenveldert (Asd)
hondenbezitter

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.