Geen VMBO-school in het centrum van Nootdorp

• Op 22 juni besluit de gemeenteraad over de komst van een VMBO school voor 500 leerlingen in het centrum van Nootdorp.

• Er is geen onderzoek waaruit blijkt dat er noodzaak is voor een VMBO.

• Tegelijkertijd is bekend dat een VMBO in de nabijheid van horeca en winkelcentra de jongerenoverlast versterkt.

De bewoners van Nootdorp

A) Dat er geen noodzaak is voor een VMBO in Nootdorp

• De gemeente verwacht een piek van 195 Nootdorpse VMBO leerlingen, daarna neemt dit af. De meeste leerlingen zullen uit Den Haag komen.

• Er is verzet vanuit omliggende scholen, omdat zij leegstand vrezen (zoals het 's-Gravendreef op 4,7 km)

B) Dat de lokatie ongeschikt is voor een middelbare school gezien de verkeersveiligheid en de overlast midden in een woonwijk en naast een winkelcentrum.

De gemeenteraad niet in te stemmen met de plannen voor een nevenvestiging van een VMBO/vakschool op de lokatie oude brandweerkazerne/Klauterbeer.

Het antwoord

Geen VMBO in het centrum van Nootdorp

Op 27 juni is unaniem door de raaadsleden van de gemeente Pijnacker-Nootdorp tegen het plan gestemd om een VMBO school te bouwen op de lokatie oude brandweerkazerne/ Klauterbeer.

Bron

REACTIE PETITIONARIS

Bij deze willen we u hartelijk danken voor uw steun door het tekenen van de petitite. We hebben samen echt het verschil kunnen maken! Er is door alle raadsleden tegen het plan gestemd. De zorgen van de inwoners van Nootdorp over de noodzaak, lokatie en verkeersveiligheid waren veel gehoorde argumenten. Wij hebben er samen voor gezorgd dat deze zorgen bij de raadsleden bekend zijn gemaakt.

Pijnacker-Nootdorp
25-06-2017
Antwoord verwacht:
25-06-2017
Beantwoord
Belangengroep VMBO-no

Geen VMBO in het centrum van Nootdorp

Bron

REACTIE PETITIONARIS

03-07-2017

pijnacker-nootdorp.tv: Komst VMBO-school vergroot verkeersproblemen

pijnacker-nootdorp.tv: Komst VMBO-school vergroot verkeersproblemen (16 juni 2017)

De gemeente wil samen met Stichting Lukas Onderwijs een nieuwe VMBO-school in Nootdorp neerzetten. Volgens de huidige plannen komt de school bij de oude brandweerkazerne aan de Koningin Julianastraat.

De grote verkeersdruk in dit gebied levert nu al problemen op, de komst van (...) Lees verder

16-06-2017