Geen sloop wel cultuur in Den Bosch

Er zijn plannen om het huidige Bossche Theater aan de Parade te slopen en te vervangen door nieuwbouw. Niet nodig. Door renovatie kan het gebouw weer jaren mee. Zo bespaart de gemeente miljoenen. Bezuinigingen op cultuur, nu 1,3 miljoen euro, zijn dan niet nodig. Er komt zelfs ruimte voor (kleinschalige) cultuurinitiatieven die niet of te weinig gesteund worden.

cultuurliefhebbers en -makers, gebruikers van cultuuraccommodaties en inwoners van 's-Hertogenbosch

1. dat de gemeente van plan is om het Theater aan de Parade te slopen en te vervangen door te omvangrijke nieuwbouw, in strijd met het huidige bestemmingsplan;

2. dat het veel goedkopere en duurzame alternatief, renovatie niet serieus is overwogen.

3. de gemeente voor 1,3 miljoen euro bezuinigt op cultuur.

We verzoeken het gemeentebestuur daarom af te zien van nieuwbouw en over te gaan tot renovatie van het huidige gebouw.

Tegelijkertijd willen we dat de gemeente de bezuinigingen op cultuur van 1,3 miljoen ongedaan maakt en ruimte schept voor nieuwe initiatieven.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

's-Hertogenbosch
09-07-2016