Het oorspronkelijke plan - een tram van station naar station wordt niet gerealiseerd. Na 10 miljoen є+ aan papierwerk is het plan slechter. Station Maastricht wordt niet bereikt. Het Lokaal Spoor gaat ieder jaar 1,2 miljoen extra kosten. De overdreven reizigersaantallen worden verder opgeblazen.
Burgers van Maastricht, bewoners van de Euregio Maas Rijn en bovendien belastingbetalers,
de gemeenteraad de discussie aan te gaan of niet beter ten halve gekeerd moet worden en het alternatief voor de tram - een trein over bestaand spoor en over de bestaande spoorbrug - nu serieus te onderzoeken. In NL is nut en noodzaak voor de tram niet onderbouwd. In BE is geen budget voor de tram. De trein is een snellere, veiliger en goedkopere oplossing voor een betere spoorontsluiting tussen Limburg BE en Limburg NL
Ruim 500 ondertekenaar, waarvan ruim 400 uit Maastricht. Bijna 40 ondertekenaars uit België (het wordt tijd dat in Hasselt een dergelijk initiatief start...).
Een ondertekening uit Barcelona, uit Amsterdam, uit Den Haag en Utrecht. Het zijn geen mensen die ik ken. Kennelijk voelden ze zich wel geroepen om te tekenen
Of het een dure vorm van gesubsidieerd toneel is, of dat het de raad is die het college controleert, de duale democratie, laat ik graag aan uw eigen oordeel over. Maar 29 mei wordt - na een half jaar dralen - in de raad het rapport Berenschot bespreken.
Bij de vorige poging mocht niet worden gesproken over agendastukken. Geen wonder dat verschillende partijen zeer boos reageerden. De coalitie hield (?) zich van de domme. Zij zitten daar toch om ons te vertegenwoordigen en namens ons het college te controleren?
Om ons punt te onderstrepen is het nodig om meer handtekeningen te kunnen overleggen. Ik hoop dat u als ondertekenaars nog een paar mensen zult kunnen overhalen..