Geen hotel aan Oostoever Sloterplas

Een groep buurtbewoners van de wijk Oostoever in Amsterdam-Slotervaart voert actie tegen de plannen om een groot hotel te bouwen op de locatie Oostoever aan de Sloterplas. Wij zijn tegen de bouwplannen van stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer om de volgende redenen:

1) Er is al genoeg hoogbouw aan de Sloterplas. Meer hoogbouw tast het natuurlijke aangezicht van de plas verder aan.

2) Een hotel op deze locatie brengt veel extra autoverkeer en meer parkeerdruk voor de buurt met zich mee.

3) De Sloterplasoevers behoren openbaar terrein te blijven.

4) Een hotel levert ook de kansarme buurtbewoners niets op; het argument van werkgelegenheid geldt niet, want het hotel kan niet verplicht worden buurtbewoners in dienst te nemen.

5) De Sloterplas is genomineerd als monument en dient dus niet verder aangetast te worden.

6) Het natuurlijke karakter van de plas, dat nu juist zo belangrijk is in deze buurt vol beton en hoogbouw, dient zoveel mogelijk bewaard te blijven.

7) Het alternatieve plan “Full Colour” is voor de buurt veel nuttiger.

8) Als het luxehotel niet gaat lopen, hetgeen te verwachten is op deze locatie ver van bedrijven en toeristische attracties die bovendien slecht bereikbaar is met het openbaar vervoer, dreigt faillissement, verkoop, downgrading, verloedering en daarmee meer onveiligheid in de buurt en waardedaling van onze woningen.

een groep verontruste bewoners van de wijk Oostoever in Amsterdam-Slotervaart aan de Sloterplas,

dat het stadsdeelbestuur van Geuzenveld-Slotermeer van plan is om aan de Oostoever van de Sloterplas een groot luxehotel, Heren 2, te laten bouwen. Dit tegen de wens van de omwonenden, die bij stemming hun voorkeur hadden uitgesproken voor een kleinschaliger, buurtgericht initiatief, namelijk Full Colour. Wij zijn tegen de bouw van een megalomaan hotel op deze locatie. Een hotel op deze plek zou het natuurlijke karakter van de plas aantasten en de verkeers- en parkeerdruk in de omgeving doen toenemen. Bovendien denken wij dat een luxe-hotel buurtbewoners niets zal opleveren. Het is nog maar de vraag of een hotel op deze plaats economisch rendabel zal zijn. Wij vrezen leegloop en verval, hetgeen zeer schadelijk voor de buurt zal zijn.

het stadsdeel af te zien van de huidige plannen en de wensen van de omwonenden, die met een meerderheid voor het plan "Full Colour" hadden gekozen, in te willigen. Een luxehotel op deze plek levert de buurt geen enkele voordelen en louter nadelen op.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
06-10-2009
Closed
bewoners Oostoever en Noordzijde bij Sloterplas
Organisation:
hou de sloterplas mooi

G. Cillessen
bewoner Burg. Hogguerstraat
Miriam Helsloot
N. Vermeulen
A. Vermeulen
M. ten Brink
Amsterdam-Slotervaart
Ruud van Etten
Amsterdam
Bewoner Finisterre. Aan de stadsdelen; waardeer de Sloterplas en omgeving nou toch eens zoals het is. Het gebied zit niet te wachten op een druk hotel incl. zalencentrum!
Barbara Mazzotta
Bea Podt
A'dam Slotervaart
Genietster van de Sloterplas en groen rondom. Onzinnig dat Slotervaartbewoners geen inspraak hadden terwijl het terras grenst aan dit stadsdeel. Nu geen besluit nemen door alleen Slotermeer-Geuzenveld als straks Nieuw West 1 stadsdeel wordt!!! Laat de Slo
e. mus
amsterdam slotermeer
Ik woon al 20 jaar aan de oostoever en wil graag de plas blijven zien en geen hoogbouw/hotel voor mijn uitzicht. De oostoever moet groen en toegankelijk blijven.
M. Dijkhuizen
almost 7 years

No news about this petition yet.