Geen geld meer naar Griekenland

Onze Overheid laat zich gijzelen door bangmakerij vanwege onwetendheid wat een grieks failliet teweeg kan brengen. Onze banken en onze pensioenfondsen hebben nauwelijks posities in deze rommel. We hebben er dus geen enkel belang bij om Griekenland te steunen.

Burgers van het Koninkrijk der Nederlanden

Dat minister de Jager en vele parlementsleden zich laten gijzelen door de angst van een failliet Griekenland. Bekend is echter dat onze banken en onze pensioenfondsen nauwelijks posities hebben in Griekse staatsobligaties. Het is belachelijk dat wij de Grieken financieel steunen om op hun 61ste met pensioen te gaan en corruptie belonen terwijl de Grieken zelf staken tegen elke hervorming. Laten we liever de zwakkeren in onze samenleving steunen!

Om met onmiddelijke ingang elke vorm van financiele hulp aan de grieken stop te zetten. Steun aan de ECB bij een failliet Griekenland zal vele male goedkoper en eerlijker zijn. Het zal tevens een precedent scheppen voor Ierland en Portugal om harde maatregelen te nemen om niet te eindigen zoals griekenland. De Eu zal eindelijk durf tonen en het financiele vertrouwen in onze economie herstellen.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Earlier updates

Verlenging Griekse schulden is wanbetaling

'Verlenging Griekse schulden is wanbetaling'

SINGAPORE (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch zal het op vrijwillige basis verlengen van de looptijden van Griekse staatsobligaties beschouwen als wanbetaling door Griekenland. Dat heeft een topdirecteur van Fitch dinsdag gezegd.

.

2011-06-21 | Petition Geen geld meer naar Griekenland

Cameron: geen Britse steun Griekenland

dinsdag 21 juni 2011 10:05

LONDEN (ANP) - De Britse premier David Cameron ziet ,,absoluut geen reden'' waarom Groot-Brittannië betrokken zou moeten worden bij een financieel reddingsplan voor Griekenland.

,,De eerste Griekse redding werd gedaan door leden van de eurozone, en ik zie absoluut geen reden waarom Groot-Brittannië er nu bij betrokken moet raken. We zitten niet in de euro, we kozen ervoor om er niet aan mee te doen.

+Read more...

Dus ik denk dat we geen verantwoordelijkheid delen hiervoor'', aldus de premier dinsdag.

2011-06-21 | Petition Geen geld meer naar Griekenland

Geen aanscherping sancties 'eurozondaars'

LUXEMBURG (AFN) - De EU-landen zijn niet van plan de sancties voor 'eurozondaars' nog strenger te maken dan ze al van plan waren. Het Europees Parlement wil een verdere aanscherping, maar daarvoor bestaat onvoldoende steun.

+Read more...

Minister Jan Kees de Jager van Financiën heeft maandag gezegd na beraad met zijn EU-collega's in Luxemburg. Vooral Frankrijk weigert verder te gaan dan eerder is afgesproken.

2011-06-20 | Petition Geen geld meer naar Griekenland