5843577306 06fd6132f7 b

Geen eindexamens in 2020

1.859 ondertekeningen

Door de coronacrisis sluiten de scholen voor 3 weken. Hierdoor kunnen de examenkandidaten zich niet goed voorbereiden op het eindexamen. De schoolexamens geven al een heel goed beeld of leerlingen kunnen slagen of niet. Teken daarom deze petitie om in 2020 de eindexamens te schrappen!

Examenkandidaten van het VMBO, HAVO en VWO

constateren dat:

• Dat we ons niet goed kunnen voorbereiden op de eindexamens door de sluiting van alle scholen voor 3 weken door het coronavirus.
  • Tevens constateren wij dat de cijfers van de schoolexamens genoeg zijn om te bepalen of een leerling kan slagen.

de Centrale Examens van 2020 te schrappen en daarvoor in de plaats enkel de SE-cijfers te laten tellen.

Het antwoord

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door. Dat heeft minister Slob (onderwijs) besloten samen met de onderwijsorganisaties. Scholen krijgen door dit besluit meer tijd om de schoolexamens af te ronden. De resultaten van de schoolexamens vormen de basis voor het behalen van het diploma dit schooljaar. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eindexamens/nieuws/2020/03/24/besluit-centrale-eindexamens

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien is vandaag bekend gemaakt dat de eindexamens niet doorgaan. Dit is goed nieuws voor jullie allemaal, daarvoor hebben jullie immers de petitie getekend. Ik wil jullie bij deze dan ook heel erg bedanken voor het ondertekenen ervan.

EINDE REACTIE

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

15-06-2020
Beantwoord
Kamil Snellink

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door

+Lees meer...

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

EINDE REACTIE

24-03-2020

Kleine toevoeging

Wij zouden willen toevoegen dat leerlingen die graag wel de examens willen maken, bijvoorbeeld om hun cijfers op te halen die kans zouden moeten krijgen. Het voordeel is dat er minder surveillanten nodig zijn en dat het makkelijker is om de gepaste afstand tussen de leerlingen te houden, aangezien (naar verwachting) de meeste leerlingen geen examens zullen willen doen.

22-03-2020