Geef Syrische familie A. een toekomst in Nederland

De familie A. kwam 9,5 jaar geleden als POLITIEK VLUCHTELING vanuit Syrië naar Nederland. De 3 kinderen zijn hier geboren. Allen zijn volledig ingeburgerd en spreken ook thuis Nederlands. Nog steeds dreigt uitzetting naar Syrië, waar ze hun leven niet zeker zijn.

Verontruste inwoners van Tiel, GEMEENTE TIEL, leerlingen en leraren P.W.Alexanderschool Tiel en andere sympathisanten

Dat familie A. model staat voor een volledig geïntegreerd gezin, met veel sociale contacten in de Tielse samenleving. De kinderen zijn hier geboren, gaan hier naar school en spreken geen Arabisch. De voortdurende dreiging van een mogelijke uitzetting zorgt voor psychische en lichamelijke klachten, ook bij de kinderen. Het gezin heeft geen toekomst in Syrië. In geval van uitzetting moeten ze vrezen voor hun leven.

Minister Leers de familie A. vanuit humanitaire overwegingen een verblijfsvergunning te verlenen, zodat ze kunnen gaan leven in plaats van overleven.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

over 3 years
almost 4 years

Earlier updates

Familie Alahmed mag blijven!

Op 15 mei 2012 ontving familie Alahmed een brief van minister Leers. De minister heeft uiteindelijk toch besloten de familie een verblijfsvergunning toe te kennen.

+Read more...

De uitzichtloosheid heeft plaatsgemaakt voor een voorzichtige blik op de toekomst. En wat minstens zo belangrijk is: de angst en wanhoop zijn vervangen door een gevoel van rust.
Wij willen, ook namens de familie Alahmed, alle ondertekenaars van deze petitie bedanken; uw steun heeft zeker meegespeeld bij de beslissing van de minister.

Niet Leers, maar ing. Wolters ontvangt delegatie op 11 oktober

Ondanks de toezegging zal minister Leers niet zelf de verzamelde handtekeningen in ontvangst nemen.Volgens zijn secretaresse laat zijn overvolle agenda dit niet toe. ing.

+Read more...

M. Wolters, directeur van de directie Bestuursondersteuning van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, zal namens minister Leers een delegatie ontvangen en de handtekeningen in ontvangst nemen. Dit zal plaatsvinden op 11 oktober om 15:00 uur op het Ministerie van BZ. De delegatie, die vanuit Tiel per bus naar Den Haag reist, bestaat uit een wethouder, raadsleden,
directeur + leerlingen PW Alexanderschool Tiel en leden van het actiecomité.

Minister Leers ontvangt delegatie in oktober

Minister Leers heeft zich via zijn secretaresse bereid verklaard in oktober een delegatie uit Tiel te ontvangen.
De delegatie zal in Den Haag de verzamelde handtekeningen overhandigen en pleiten voor een definitieve verblijfsvergunning voor de Tiels Syrische familie A.

+Read more...

Tijdens de Tielse gemeenteraadsvergadering op 21 september gaven 9 gemeenteraadsleden aan deel uit te willen maken van de delegatie.