Geef jonge Nederlandse dansers en musici een toekomst, een kans op een baan!

Nederlandse musici & dansers krijgen nauwelijks stageplaatsen en een vaste aanstelling! Waarom maken top dansgezelschappen en orkesten, betaald uit ons dure belastinggeld, veel te weinig gebruik van Nederlands talent?! Minimaal 50% Nederlandse musici en dansers in gesubsidieerde arbeid!

De belastingbetaler, de Conservatoria, de werkloze musici en dansers en Jan met de pet,

Dat de meest gewilde banen als musicus, danser of choreograaf in Nederlandse gezelschappen worden vergeven aan artiesten van buiten Nederland, vaak van buiten Europa (met name uit Rusland, Israël, Oekraïne, Amerika, Japan, China en Australië). Woon-, werk,- en verblijfsvergunningen worden als zoete broodjes afgegeven door het Ministerie van SZW. In dansgezelschappen is gemiddeld slechts 25% nog Nederlander. Dit percentage moet naar 50%!

Jonge afgestudeerde Nederlandse dansers en musici de kans te geven op betaald werk in Nederland. Er gezamenlijk voor zorgen dat de Nederlandse bevolking ervaart dat Nederlands belastinggeld niet grotendeels aan niet-Nederlandse artiesten wordt besteed. Dat er een wet komt waarin staat dat minimaal 50% van de artiesten bij gesubsidieerde cultuurinstellingen een Nederlands paspoort moet bezitten (net als in o.a. Scandinavische landen).

Onderteken deze petitie

18-06-2016
Ondertekenbaar
Jan Erik Noske