Wij
inwoners en bezoekers van Amsterdam, in en buiten de trams en bussen
constateren dat:
- elke minuut extra in de dienstregeling van het gvb kost miljoenen euro's, bleek bij het invoeren van 30km/u in Amsterdam
- het gvb rijdt een uitgedokterde dienstregeling zonder speling
- dit gaat ten koste van het comfort en de gebruikersvriendelijkheid van trams en bussen
- dit zorgt voor gehaaste buschauffeurs die het als topsport zien om als een Max Verstappen hun tijdrit neer te zetten; passagiers zijn bijzaak, mede dankzij OVpay
- bussen zijn gevaarlijk in het verkeer
- passagiers ondergaan een wilde rit in de bus
- de tramdeuren sluiten onverbiddelijk als je niet al op de halte stond maar aan komt rennen
- als elke overstap gegarandeerd kan worden met 'tijdhaltes' wordt bijna elke ov-rit voor de passagier sneller dan met dit hersenloze racen nu
- als de gvb betrouwbaar en live de exacte lokatie van elke bus of tram via allerlei verschillende kanalen geeft dan is een paar minuten vertraging geen probleem.
en verzoeken
een beetje meer lucht in alle dienstregelingen, bijvoorbeeld met 'tijdhaltes' bij de metrostations zodat een overstap (met een 'ontvlechte' metro die wèl stipt moet rijden) gegarandeerd is en vertraging in de dienstregeling daar ingelopen kan worden.