Logo met pay off

Fijn stof verziekt uw longen

Het Astma Fonds voert campagne voor schone lucht voor gezonde longen. Rondom de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 sprak het Astma Fonds de politiek aan op maatregelen tegen luchtvervuiling en voor uw longen.

De petitie is ingediend op 8 februari 2011 bij de vaste kamercommissie infrastructuur en milieu. Na een debat en een gesprek met het Astma Fonds legt staatssecretaris Atsma de bal bij de gemeenten. In het najaar van 2011 roept het Astma Fonds gemeenten op gehoor te geven aan de inhoud van de petitie.

mensen die gezonde buitenlucht willen in alle Nederlandse gemeenten, omdat onze longen ziek worden van luchtvervuiling

dat de lucht in Nederland vies en ongezond is voor onze longen en dat elke overheid daar heel goed iets aan kan doen. Elk jaar sterven bijna 1000 mensen met een longziekte aan de gevolgen van luchtvervuiling, en elke Nederlander loopt met zijn longen een risico. Dat is onacceptabel, omdat we er wel degelijk iets aan kunnen doen. Vooral lokaal moeten gemeenten hun inwoners beschermen tegen vuile lucht die longen ziek maakt. Dat kan met tal van maatregelen.

om lokale maatregelen te stimuleren die zorgen dat onze longen niet ziek worden van vuile lucht: * stimuleer fiets en OV * stimuleer doorstroming van verkeer * maak fiets- en voetverkeer de logische keuze * richt straten en wijken slim en autoluw in * plan nieuwbouw ver van drukke wegen * stimuleer bedrijven tot slim en autoluw verkeer, en meer fietsen

Current status

This petition is not open to collect signatures.

Addressed to:

R.J.Dijkema
Alphen aan den Rijn
over 5 years

No news about this petition yet.