Logo copy

Ermelo kom op; Ermeloërs hebben recht op een goed gemeentebestuur dat echt luistert naar zijn inwoners

4 jaar maakte het gemeentebestuur vele kostbare fouten. In zo’n 20 dossiers (zie link onderaan deze pagina) ging het heel erg mis, door slechte communicatie en mismanagement van het college van B&W, (interim)ambtenaren en raad. Ons geduld wordt beproefd. Ons belastinggeld wordt tegen ons gebruikt. Inwoners van Ermelo verdienen een veel beter bestuur!

bezorgde Ermeloërs die de gemeente onnodige, kostbare fouten zag maken door het negeren van de belangen van haar eigen inwoners.

constateren dat:

• dat veel dorpsgenoten het zat zijn en vanaf nu een betrouwbaar en kundig bestuur voor onze gemeente wensen.

• Een bestuur dat luistert naar haar burgers, gemeenschapsgeld juist besteedt, stopt met procederen tegen dorpsgenoten en niet óver ons regeert maar mét en namens ons.

• De bezorgde Ermeloërs die ondertekenen zullen op bewuste wijze hun stem uitbrengen en kiezen voor een ander bestuur dan de afgelopen vier jaar!

• de huidige en nieuwe raad, het college van B&W en de ambtelijke organisatie hun taken in het vervolg uit te voeren met de belangen van de inwoners van hun gemeente voorop: helder communiceren, afspraken nakomen, beleid naleven.

• Gemeenschapsgeld niet langer inzetten voor het betalen van acties (rechtszaken, onderzoeksbureau’s, en interim-managers) tégen de eigen burgers.

Het antwoord

Betrokken burgers Ermelo gaan verder

Beste bezorgde burger,

Het is al weer even geleden dat u de online-petitie 'Ermelo, kom op!' ondertekende. Hoewel het aantal handtekeningen (totaal 221) door de burgemeester gebagatelliseerd werd (zie onder andere Ermelo Nieuws, 5 maart 2018), werd er heel veel over gesproken.

Duidelijk werd ook dat zelfs vele mensen die niet getekend hadden, zich konden vinden in de gedachte achter deze actie en de bijbehorende 'open brief'.

Zoals u waarschijnlijk weet is er inmiddels veel veranderd. Er lijkt een frisse wind te gaan waaien inde Ermelose gemeentepolitiek. Desalniettemin blijven wij, nu dan gewoon als 'betrokken' burgers, de vinger aan de pols houden, om te zien of de Ermelose burger daadwerkelijk serieus genomen gaat worden!

Wij zijn momenteel bezig te kijken op welke manier we berichtgeving hierover kunnen rondsturen. Wilt u op de hoogte blijven, stuur dan een mailtje/uw e-mailadres naar: betrokkenburgersermelo@gmail.com

Wij danken u hartelijk voor uw deelname aan de petitie!

Namens voorheen bezorgde, nu betrokken burgers van Ermelo.

Ruud Krouwel

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Betrokken burgers Ermelo gaan verder

Beste bezorgde burger,

Zoals u waarschijnlijk weet is er inmiddels veel veranderd.

+Lees meer...

Wij danken u hartelijk voor uw deelname aan de petitie!

Namens voorheen bezorgde, nu betrokken burgers van Ermelo.

Ruud Krouwel

05-06-2018