Vossius gymnasium aula 575x575

Eindexamen 2018 in de aula van het Vossius Gymnasium

Deze petitie is opgesteld door de eindexamenleerlingen van het Vossius Gymnasium in Amsterdam (schooljaar 2017/2018) om kracht bij te zetten aan hun verzoek om de eindexamens van 2018 in de aula op school te mogen maken, net zoals alle generaties Vossianen die hen voorgingen dat gedaan hebben.

de examenkandidaten van het Vossius Gymnasium in Amsterdam (schooljaar 2017/2018)

dat het Vossius een school is die veel waarde hecht aan traditie; het is immers het eerste woord in het motto “Traditie, Tijdgeest en Toewijding”. Toch dreigt er nu traditie verbroken te worden. Door de werkzaamheden omtrent de aanpassing van het schoolgebouw lijkt het nu niet mogelijk te zijn om genoeg rust te creëren voor het maken van eindexamens. De examenkandidaten moeten hun eindexamen daarom waarschijnlijk in het Frans Otten Stadion maken.

Uiteraard begrijpen wij dat de schoolleiding de aanpassing van het gebouw zo snel mogelijk wil laten verlopen, maar we zouden het heel erg waarderen als de schoolleiding haar best zou willen doen om de werkzaamheden op de betreffende dagen stil te zetten. Laat de traditie worden volgehouden, opdat ook wij de kans krijgen onze examens in de ons allen vertrouwde aula te maken. Het is immers onze enige en (hopelijk) laatste kans.

Het antwoord

Helaas...

Lieve ondertekenaars,

Allereerst ontzettend bedankt voor het ondertekenen van deze petitie over de locatie van ons eindexamen.

Vandaag is de petitie door een van ons aan de MR op school aangeboden. Onze standpunten werden geheel begrepen, maar er is niets meer aan te doen: de contracten zijn getekend, de verbouwing gaat door en wij moeten ons eindexamen dus in het Frans Otten Stadion maken. We hoorden zelfs dat de herkansingen van de schoolexamenperiode die nu aan de gang is daar (over vier weken) plaats zullen vinden, evenals de komende SE-weken voor de andere jaarlagen.

Bezwaren van verschillende kanten, zowel van leden van de MR als in de vorm van deze petitie, hebben er wel voor kunnen zorgen dat er geld beschikbaar gesteld zal worden om het voor ons iets aangenamer te maken. Er werd gesproken over bijvoorbeeld shuttlebussen voor leerlingen die ver moeten fietsen, consumptiebonnen en studiehoeken.

Helaas heeft het dus niet mogen gaan zoals we gehoopt hadden, maar we gaan er het beste van proberen te maken met z'n allen. Nogmaals dank voor jullie steun aan ons.

Namens de andere examenkandidaten, Laura Ruhé

schoolbestuur
21-03-2018
Beantwoord
Laura Ruhé

Helaas...

Lieve ondertekenaars,

Vandaag is de petitie door een van ons aan de MR op school aangeboden.

Namens de andere examenkandidaten, Laura Ruhé

22-03-2018