De route tussen de Noordweg en Dorpskade is, met de Wippolderlaan vlakbij, een zeer drukke route voor verkeer. Hoge snelheden, zware vrachtwagens en tractoren in een 30 km zone zorgen voor overlast en gevaar voor veel gebruikers en omwonenden. De gemeente moet de weg anders inrichten.
Bewoners rondom het centrum, fietsers, winkelend publiek en bewoners aan de route Kerklaan en Plein.
de route tussen Noordweg en Dorpskade dwars door onze dorpskern, dichtbij en parallel aan de N211 (Wippolderlaan), extreem druk is. Het vele, zware verkeer en de snelheden zorgen naast overlast ook voor gevaar voor volwassenen en kinderen in onze dorpskern en aangrenzende straten. De Kerklaan, recht en breed nodigt uit tot hard rijden en trekt sluipverkeer uit omliggende wijken, ook uit Den Haag.
de gemeente om concrete stappen te ondernemen en zo: 1. de hoeveelheid verkeer te verminderen 2. zwaar verkeer te weren en om te leiden 3. snelheidsbeperkende maatregelen te nemen op de Kerklaan en plein die als 30 km-zone zijn aangeduid 4. zwakke verkeersdeelnemers zoals overstekende voetgangers en ouderen en schoolgaande kinderen op fiets te beschermen 5. de dorpskern te vergroenen
https://www.volkskrant.nl/binnenland/de-opmars-van-de-30-kilometerzones-na-amsterdam-gaan-steeds-meer-dorpen-en-steden-overstag~be0dcc33/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F.