Doe recht aan mishandelde journalist Mohammed Omer

Een oproep aan de Nederlandse regering en in het bijzonder minister Verhagen van Buitelandse Zaken om bij de Israelische regering aan te dringen op berechtiging van de personen die journalist Mohammed Omer op 26 juni 2008 mishandelden op Allenby Bridge. grensovergang.

Inwoners van Nederland en daarbuiten die geschokt zijn door de onmenselijke behandeling van een jonge Palestijnse journalist.

Dat het ruim een jaar geleden is dat de nu 25–jarige journalist Mohammed Omer gemarteld en bijna doodgeslagen werd bij de door Israël gecontroleerde grensovergang Allenby Bridge. Dit gebeurde toen hij op weg was naar zijn thuis in het Rafah vluchtelingenkamp in Gaza, na een reis naar Europa waar hij een prestigieuze journalistieke onderscheiding had gekregen.

Mohammed werd op zijn tocht terug begeleid door diplomaten van de Nederlandse Ambassade in Tel Aviv. Nadat Mohammed was gemarteld en mishandeld, vergezelden zij hem naar de Erez grensovergang, van waar hij rechtstreeks naar een ziekenhuis in Gaza werd vervoerd.

Een jaar na dato is er nog steeds geen onderzoek gestart. Op dit moment verblijft Mohammed in Nederland waar hij nog steeds medische behandelingen ondergaat voor zijn verwondingen.

de Nederlandse regering en in het bijzonder minister Maxime Verhagen van Buitelandse Zaken om er bij de Israëlische regering op aan te dringen dat de misdadigers die betrokken waren bij de martelingen en mishandelingen van Mohammed Omer worden berecht.

Current status

This petition is not open to collect signatures.

Addressed to:

Jeannette van Kleij
Almere
almost 7 years

No news about this petition yet.