De winkeltijdenwet moet flexibeler worden!

De huidige winkeltijdenwet is vastgelegd in 1996. Deze wetgeving is toendertijd ruimer vastgelegd om meer flexibiliteit voor openingstijden van winkels te geven. Toch zijn en blijven de openingstijden van winkels erg restrictief. Het is wettelijk verboden voor winkels om op zondagen, feestdagen, en voor 06.00 's ochtends, en na 22.00 's avonds open te zijn, met uitzondering van een aantal situaties, bijvoorbeeld koopzondagen. Hier moet verandering in komen.

ondergetekende organisaties en personen,

dat het volgens de winkeltijdenwet verboden is voor winkels om op zondagen, feestdagen, voor 06.00 's ochtends en na 22.00 's avonds open te zijn, met uitzondering van een aantal situaties zoals koopzondagen.

Hier moet verandering in komen, zodat men, ook op een zondag, basisbehoeftes kan vervullen en dat winkels het recht hebben om zelf te bepalen wanneer ze open willen zijn.

de regering om de Nederlandse winkeltijdenwet te reviseren en vooruit te kijken naar de bevordering van ons land, de vrijheid van winkeliers en als de mogelijkheid voor economische vooruitgang.

Er is erg veel animo voor ruimere winkeltijden; ook in het buitenland ziet men steeds vaker dat de openingstijden ruimer worden en er 'Convenience Stores' opduiken. Nederland moet hier niet op achter lopen - het biedt grotere mogelijkheden voor economische groei en omzetstijging van winkels. Tevens geeft het de werkende persoon meer vrijheid om hun eigen tijd in te delen, en minder gebonden te zijn aan (huidige) winkeltijden.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

11-11-2008
Closed
Paul Farla
Organisation:
ondergetekende organisaties en personen,

K. Smit
Sappemeer
Wil ook wel eens op zondag boodschappen doen. Als je naar de kerk ofzo wilt kun je dat ook roostertechnisch regelen. IIG ALLE SUPERMARKTEN OPEN!
R. v Enckevort
ondernemer
Bart van de Hulsbeek
Communicatiestrateeg
Daniel Hartkamp
Amstelveen
E. Leummens
Hellevoetsluis
ERDEM
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
Godert Jan van Manen
Veenendaal
EDDIE BIJMA
GRONINGEN
M. Soliman
Den Helder
ICT
over 7 years

No news about this petition yet.