Er is nieuws!

Diabeteshulpmiddelen 2019 5

De glucosesensor is geen gadget, maar bittere noodzaak

45.951 ondertekeningen

De glucosesensor is essentieel voor mensen met type 1 diabetes (T1D) . Het biedt een betere gezondheid en kwaliteit van leven, minder complicaties, en veiliger werken, slapen en sporten. De vergoeding van de sensor (FGM/CGM) moet uitgebreid worden naar iedereen met T1D. JDRF NL steunt deze petitie.

Mensen met T1D, hun partners, vrienden en familie, diabetesverpleegkundigen, -onderzoekers en artsen

• dat de sensor nu slechts voor enkele mensen met T1D beschikbaar is, terwijl deze technologie voor iedereen met T1D de bloedglucosewaardes en kwaliteit van leven kan verbeteren.

• Het aantal ziekenhuisopnames en diabetescomplicaties neemt bij sensorgebruikers af.

• Zorgverleners kunnen zorg op maat bieden aan patiënten met een sensor.

• Mensen met T1D kunnen met een sensor beter werken, studeren, sporten en anderszins participeren in de samenleving.

dat de sensor voor alle 120.000 mensen met T1D in Nederland vergoed wordt. Zowel FGM als CGM moeten in het basispakket van de verzekering komen. Wanneer arts en patiënt de sensor als beste behandeloptie zien, moet de patiënt beschikking krijgen over de sensor die het beste bij de patiënt past.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

We gaan de petitie aanbieden!

De petitie wordt op dinsdag 4 juni aangeboden

Op dinsdag 4 juni gaan we de petitie, inclusief alle verzamelde verhalen van mensen met diabetes type 1, van artsen en verpleegkundigen, en al het wetenschappelijk bewijs overhandigen aan de voorzitter van de Commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport!

We bieden hierbij niet alleen onze petitie aan, maar ook de petitie 'Prik je niet ziek, scan je beter met de sensor meter', die eerder dit jaar ruim 3000 handtekeningen ophaalde met hetzelfde doel als de petitie 'De glucosesensor is geen gadget, maar bittere noodzaak': sensorvergoeding voor iedereen met diabetes type 1!

We mogen maar een beperkt aantal mensen meenemen met het aanbieden van de petitie, maar alles wordt gefilmd en gefotografeerd, dus jullie hoeven niets te missen!

Kom je op 26 juni naar Den Haag?

Op woensdag 26 juni (om 13.00 uur) is er een Algemeen Overleg van de Commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport, waarin het basispakket 2020 wordt besproken. Het is de bedoeling dat onze petitie dan ook wordt besproken.

+Lees meer...

En daarbij mag iedereen aanwezig zijn! Sterker nog, het is erg belangrijk dat we met zo veel mogelijk mensen aanwezig zijn! Daarmee laten we zien dat het een belangrijk onderwerp voor ons is. Ook wordt er anders over ons gepraat wanneer we erbij aanwezig zijn, dus zet het in je agenda en kom naar de Tweede Kamer!

Hartelijke groet,

Loes Heijmans-Beek Orietta Koster