Schermafbeelding 2010 10 19 om 10.26.29

Dario Fo, ondernemers in de kunst

Dario Fo heeft 9 jaar lang de prachtigste theaterproducties gemaakt voor en met de Westlanders, waar de gemeente nauwelijks voor hoefde te betalen. Nu de gemeente wordt gevraagd of ze dit ook in de toekomst nog willen, met meer financiële steun, dreigt de stekker uit Dario Fo te worden getrokken.

burgers van Westland, bezoekers, spelers, muzikanten en anderen die Dario Fo een warm hart toedragen

dat de gemeenteraad van de gemeente Westland veel moeite heeft met de vraag van Dario Fo om meer financiële steun. Negen jaar lang heeft Dario Fo van de €1,60 per persoon die ze van de gemeente kregen voor cultuur, producten geleverd die €11,- kosten. (Ter vergelijking: in Rotterdam is er €28,- per persoon voor cultuur van de gemeente) Negen jaar lang is er aangegeven dat zij deze eigen financiële werving niet voor altijd vol kunnen houden.

de gemeenteraad antwoord te geven op de vraag: Willen wij de prachtige community art-voorstellingen, gespeeld door allerlei Westlanders; kassenbouwers, verstandelijk beperkten, talentvolle jongeren, etc., bezocht door vele Westlanders, voort blijven zetten? Willen wij dit voor onze Westlanders?

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Theatercoördinator
Ruben van Gogh

Earlier updates

nieuw voorstel van burgemeester en wethouders

De gemeenteraad was onder de indruk van de handtekeningen. Het hele gemeentehuis hing vol gekleurde vlaggen.

+Read more...

In totaal (fysiek en online) hebben we 3429 handtekeningen opgehaald. Helaas heeft de gemeente toch besloten het voorstel van het college en de motie van het CDA niet aan te nemen. Er zijn daarna veel ontwikkelingen geweest binnen de gemeenteraad, Gemeentebelang Westland ging met de fractie beraden of zij nog voldoende vertrouwen hadden in de coalitie met het CDA.
Inmiddels is er een nieuw voorstel van het College. Die gaat over een pot van 2 ton voor alle verenigingen of kunstinstellingen die in zwaar weer verkeren. De zaak is dus nog niet gesloten.

2010-11-15 | Petition Dario Fo, ondernemers in de kunst

Hulde!

Hulde aan iedereen die heeft getekend. We hebben het gemeentehuis waar veel negativiteit is en waar veel met modder wordt gegooid opgevrolijkt met een kleurige versie van deze petitie.

+Read more...

3429 handtekeningen, en nog steeds stromen ze binnen. Hulde!

2010-10-27 | Petition Dario Fo, ondernemers in de kunst

Feiten op een rij

Er zijn vele kanten van de waarheid, daarom heeft het bestuur van Dario Fo alle feiten even op een rij gezet: http://bit.ly/98Ynlh

.