Consumentenbond op dwaalspoor

De consumentenbond heeft in diverse publicaties te kennen gegeven zeer kritisch te staan tegenover alternatieve geneeswijzen (speciaalnummer no 62). Recent stuurde consumentenbond een brief aan de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit met het verzoek op te treden tegen een aantal gezondheidsclaims.

Wij beroepsbeoefenaren van natuurgeneeskunde en gebruikers van natuurgeneeskundige middelen

dat de consumentenbond ten onrechte de bewezen effecten van voedingssupplementen als vitamine C (verhoging immuniteit) vit.D (hart-vaatklachten, aantasting zenuwstelsel, ongeremde celdeling, suikerstofwisseling) en vele ander kruiden-preparaten ten onrechte als niet bewezen verklaard terwijl er internationaal vele goede onderzoeken liggen die de werking ervan bewezen achten. Daarnaast zijn er vele artsen die de middelen effectief gebruiken.

dat de consumentenbond niet serieus genomen wordt bij haar adviezen aan de overheid tenzij ze zelf met gedegen rapportages komt op basis van deskundigen. Die rapportages van de consumentenbond zouden dan de honderden reeds voorhanden zijnde onderzoeken betreffende de bewezen effecten van vitaminen en kruiden bij het bestrijden van bepaalde klachten moeten weerleggen teneinde de indruk weg te nemen dat de consumentenbond vooroordelen prefereert boven wetenschap.

Sign this petition

Overpelt
therapeut en patient
almost 4 years

No news about this petition yet.