Challenge day logotranz

Challenge Day (over de streep) op iedere middelbare school

Challenge Day zou beschikbaar moeten worden voor alle middelbare scholen om pesten tegen te gaan. Challenge Day is een prijzen winnend amerikaans concept waarbij leerlingen in een 6,5 uur durend programma elkaar beter leren kennen en respect voor elkaar krijgen.

inwoners van Nederland,

1. Dat pesten nog altijd aan de orde van de dag is;

2. Dat pesten het leven van de gepeste persoon ernstig kan beïnvloeden;

3. Juist in de pubertijd, waar kinderen belangrijke veranderingen door maken pesten grote gevolgen kan hebben;

4. Challenge Day (voor info zie televisieprogramma: KRO's Over de streep) een beproefd prijzen winnend concept is tegen pesten gebaseerd op respect en begrip;

de minister om middelbare scholen in Nederland die heil zien in de organisatie van een Challange Day of een soortgelijk project, financieel te ondersteunen.

Onderteken deze petitie

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

Petitie Challenge Day in top 100 petitities

De petitie voor Challenge Day op iedere middelbare school gaat als een speer.  De petitie komt als een komeet binnen in de top 100 van meest getekende petities op de website petities.nl. Inmiddels staat deze petitie op een 86e plek maar stijgt flink door.  Iedereen die al getekend heeft, heel erg bedankt.

+Lees meer...

Blijf vooral aandacht vragen voor deze petitie. Samen kunnen we het verschil maken en alle middelbare scholieren deze unieke kans bieden.

PicBadge Challenge Day

Laat jouw steun zien aan deze petitie en voeg de PicBadge van Challenge day toe aan je profielfoto op diverse social media. Dat kan eenvoudig via deze link!        .

Geen verplichting

In overleg met de stichting Day of Change is de tekst van de petitie ligt gewijzigd. Het principe van Challenge Day is gebasseerd op het niet opleggen van verplichtingen.

+Lees meer...

Alleen als jij er voor kiest deel te nemen aan een Challange Day heeft dit ook zin. Daarom hebben we er voor gekozen niet langer het principe van Challange Day te verplichten maar het wel mogelijk te maken voor alle middelbare scholen die hier een meerwaarde in zien. Door deze wijziging sluit de petitie nog beter aan bij de doelstellingen van Challange Day!