Burgerinitiatief: AOW Omhoog

2022 ondertekeningen

Niet de leeftijd, maar het AOW-bedrag moet omhoog. Het bedrag is in de loop der jaren op een achterstand van 15% à 17% gekomen ten opzichte van de welvaartsstijging. Deze uitholling moet stopgezet worden door het AOW-bedrag met minstens 15% te verhogen.

de stichting "Platform AOW Omhoog!" en de adhesie-verklaarders,

1. dat de AOW in de loop der jaren op een achterstand van 15% à 17% is gekomen ten opzichte van de welvaartsstijging;

2. dat soms gesteld wordt dat verhoging van de AOW onnodig, onbetaalbaar en/of onrechtvaardig zou zijn, maar dat dit niet wetenschappelijk aangetoond kan worden;

3. dat juist in een financiële crisis de AOW als basisinkomen toereikend behoort te zijn;

Geachte Tweede Kamer,

laat de AOW-ers niet in de kou staan, voer zo spoedig mogelijk een principiële discussie over de hoogte van de AOW ten opzichte van de welvaartsstijging, en maak s.v.p. een eind aan de achterstand van 15% à 17% van de AOW.

Onderteken deze petitie

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

Burgerinitiatief aangeboden

Op dinsdag 18 januari tussen 13.30 en 13.45 uur bood de stichting Platform AOW Omhoog! een petitie aan de voorzitter van de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven aan. De petitie bestaat uit het burgerinitiatief AOW-bedrag Omhoog.

19-01-2011 | Petitie Burgerinitiatief: AOW Omhoog

37.000 handtekeningen binnen voor burgerinitiatief

De stand van ruim 400 online handtekeningen voor het burgerinitiatief "AOW-bedrag omhoog!" betekent dat nu 37.000 van de nodige 40.000 adhesies binnen zijn. Onzichtbaar voor de buitenwereld zijn namelijk op de tegelijkertijd circulerende papieren handtekeningenlijsten al meer dan 36.600 handtekeningen opgehaald.

+Lees meer...

De resultaten van deze gecombineerde actie van papieren- en online-handtekeningen kunnen nu bijna ingediend worden bij de Tweede Kamer. Teken snel mee!

Burgerinitiatief AOW-bedrag omhoog
31-07-2009 | Petitie Burgerinitiatief: AOW Omhoog

Van 33.333 op weg naar 40.000!

Amsterdam, 2 april 2009. Het burgerinitiatief "AOW Omhoog!" (het bedrag, niet de leeftijd!) heeft vandaag het magische getal van 33.333 handtekeningen binnen. De papieren handtekeningenlijsten werken nog steeds erg goed.

+Lees meer...

Vrijwilligers in Amsterdam trekken van markt tot markt en van braderie tot braderie. Dat zet zoden aan de dijk! Ook een idee voor groepen in andere steden en plaatsen? Materiaal voor bv. het inrichten van een kraam en folders om uit te delen zijn te downloaden op onze website. Deze online versie op petities.nl is tot nu toe nog niet zo in de publiciteit gekomen. Daarom is het belangrijk dat u na uw ondertekening ook anderen via de e-mail uitnodigt tot tekenen. Dan breekt de ketting niet!

website Platform AOW Omhoog
02-04-2009 | Petitie Burgerinitiatief: AOW Omhoog