Er is nieuws!

Hondenbelasting nee 4x3

Burgerinitiatief - Afschaffen van hondenbelasting

60.811 ondertekeningen

Burgerinitiatief - Schrap de hondenbelasting uit de Gemeentewet! Let op, dit is een ongewone petitie. De Tweede Kamer vraagt om 40.000 (geldige!) ondertekeningen die ze gaat controleren! Daarom:

• onderteken met uw naam en e-mailadres
  • klik op de link die u per e-mail krijgt
  • vul daar uw adres in en trek uw geboortedatum tevoorschijn uit de lijstjes
  • klik op 'werk mijn ondertekening bij'

Uw gegevens zijn alleen voor de controle. Alleen uw naam, woonplaats en functie worden zichtbaar als u daarvoor kiest.

Help een krachtig signaal aan de politiek af te geven. Nodig ook anderen (opnieuw) uit om deze petitie te ondertekenen. Een link staat helemaal onderaan uw bevestigingspagina. Of deel de petitie via Facebook en Twitter met #hondenbelasting

De medestanders van de landelijke actie tegen de hondenbelasting - hondenliefhebbers

Dat het heffen van hondenbelasting veel maatschappelijke discussie met zich meebrengt. Verder dat hondenbelasting een vorm van discriminatie is die onwenselijk wordt geacht in Nederland.

artikel 226 van de Gemeentewet te schrappen en hierdoor gemeenten de bevoegdheid om hondenbelasting te heffen te ontnemen.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

23-04-2019
Gary Yanover
Organisatie:
Landelijke actie tegen de hondenbelasting

De Telegraaf: Uitslag stelling: ’Blaftaks niet van deze tijd’

Op 23 april a.s. wordt een landelijk petitie tegen hondenbelasting aan de Tweede Kamer overhandigd (...) Moet de hondenbelasting landelijk worden geschrapt of niet? (...) de Stelling van de Dag

Het burgerinitiatief voor de afschaffing van de hondenbelasting krijgt de steun van meer dan de helft van de deelnemers aan de Stelling van de Dag.

+Lees meer...

Zo’n 67 procent van de respondenten vindt dat deze taks landelijk moet worden geschrapt. lees verder

16-04-2019

23 april 2019, aanbieding aan Tweede Kamer

Op 23 april 2019 van 13:30 tot 13:45 wordt in de petitie in de Statenpassage van de Tweede Kamer dit burgerinitiatief overhandigd aan de Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven.

Bron: Tweedekamer.nl.

01-04-2019

Artikel in de krant, raamstickers, eind maart duidelijkheid

ARTIKEL IN DE KRANT De petitie tegen de hondenbelasting heeft ruim de aandacht gekregen in de Volkskrant! Sinds donderdag online en later in de papieren krant. screenshot

RAAMSTICKERS TE KOOP

Er zijn nu ook raamstickers waarmee u de laatste ondertekenaars kunt werven! Als u uw auto langs de straat parkeert dan kunt u met de sticker achter de achterruit reclame maken voor de petitie! Maar ook als u een raam aan de straatkant heeft waar baasjes met hun hond langslopen kunt u zo meehelpen.

+Lees meer...

Of misschien wil uw favoriete dierenspeciaalzaak er één opplakken? https://123sticker.nl/stophondenbelasting

De stickers hebben een zogenaamde QR-code die de petitiepagina oproept als iemand de camera erop richt (soms is er een extra app nodig). Steeds meer mensen worden er handig in en herkennen het. Maar het adres van de petitie staat er ook gewoon op. Die kunnen achterliggers in een file makkelijk onthouden.

Het zijn speciale stickers die makkelijk en zonder sporen te verwijderen zijn als de actie voorbij is. €4,50 voor een envelop met 2 stickers of voor €6,50 gelijk 5 stickers. Let erop dat u ze alleen op uw eigen bezit plakt, want mensen kunnen heel boos worden over vandalisme. Dat is niet goed voor de actie en formeel ook strafbaar. 123sticker.nl/stophondenbelasting is het adres om over te tikken als u niet meer op onbekende links in e-mail klikt. Zoeken op 'hond' in die webshop werkt ook.

EIND MAART DUIDELIJKHEID!

Een commissie van de Tweede Kamer vergadert op 28 maart over het overhandigen. Zo snel mogelijk na een akkoord volgt de overhandiging. Controleert u uw eigen ondertekening ook nog even op uw persoonlijke pagina? Naam, adres en geboortedatum? Als u ermee wachtte, nu is het tijd om al uw gegevens in te vullen. Na het overhandigen (of bij een afwijzing) worden uw gegevens weer gewist.Op dezelfde persoonlijke pagina kunt u helemaal onderaan ook het e-mailadres van iemand invullen die vast ook wil ondertekenen. Daar gaat dan een standaarduitnodiging namens u naartoe. Liefst willen we ruim over de 40.000 geldige ondertekeningen hebben, voor de zekerheid.

Dank voor uw steun!

Gary Yanover