Hondenbelasting nee 4x3

Burgerinitiatief - Afschaffen van hondenbelasting

60.828 ondertekeningen

Burgerinitiatief - Schrap de hondenbelasting uit de Gemeentewet! Let op, dit is een ongewone petitie. De Tweede Kamer vraagt om 40.000 (geldige!) ondertekeningen die ze gaat controleren!

De medestanders van de landelijke actie tegen de hondenbelasting - hondenliefhebbers

Dat het heffen van hondenbelasting veel maatschappelijke discussie met zich meebrengt. Verder dat hondenbelasting een vorm van discriminatie is die onwenselijk wordt geacht in Nederland.

artikel 226 van de Gemeentewet te schrappen en hierdoor gemeenten de bevoegdheid om hondenbelasting te heffen te ontnemen.

Het antwoord

Initiatief is ontvankelijk verklaard!

Tijdens hun vergadering op 13 februari jl. heeft de Commissie Verzoekschriften en Burgerinitiatieven besloten het initiatief Stop de Hondenbelasting ontvankelijk te verklaren. Afschaffen van de hondenbelasting komt nu echt op de agenda van de Tweede Kamer te staan. Politiek Den Haag is nu aan zet.

Om de actie te volgen is het mogelijk om aan te melden via https://stophondenbelasting.wordpress.com/ U ontvangt een e-mail zodra er nieuws is.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

23-04-2019
Gesloten
Gary Yanover
Organisatie:
Landelijke actie tegen de hondenbelasting

Burgerinitiatief "Stop de Hondenbelasting" (35 569, nr. 1)

De plenaire vergadering van de Tweede Kamer over het burgerinitiatief 'stop de hondenbelasting' zal plaatsvinden in week 50 volgens tweedekamer.nl.

03-12-2020

Initiatief is ontvankelijk verklaard!

+Lees meer...

14-02-2020

Henk Krol van 50 PLUS stelt Kamervragen over het afschaffen van de hondenbelasting

Tijdens mijn afspraak vanmiddag met Henk Krol heeft hij mij verteld dat hij vandaag onderstaande vragen aan de minster heeft gesteld. De minister heeft nu 3 weken om op de vragen te reageren.

+Lees meer...

Als initiatief nemer stel ik, namens alle ondertekenaars van het burgerinitiatief zijn belangstelling en steun enorm op prijs.

Het burgerinitiatief Stop de hondenbelasting werd, tot de dag af, 6 jaar geleden gestart (18 oktober 2013) en deze vragen zijn een belangrijke mijlpaal voor de actie.

Vanmiddag heb ik ook op uitnodiging van de Tweede Kamer Commissie voor Verzoekschriften en Burgerinitiatieven een commissie vergadering bijgewoond. Van de commissie heb ik vernomen dat men nog bezig is met het controleren van de handtekeningen. De commissie heeft toegezegd het burgerinitiatief verder te bespreken tijdens hun besloten vergadering op 7 november 2019.

18-10-2019