Helat

Boxmeer: borden 'health campus' verwijderen en weer ziekenhuis noemen

Kennelijk is het Nederlands in ons land niet meer als voertaal gewenst. De gemeente Boxmeer heeft besloten het plaatselijke ziekenhuis als 'Health Campus' te gaan bewegwijzeren op alle toegangswegen. Dat past niet bij de boodschap van inburgering en is voor sommigen (oude mensen) niet te volgen

Willen dat de gemeente onze taal (Grondwet) respecteert en de aanduiding ziekenhuis gebruikt wordt

dat op de snelwegen en kleinere wegen het ziekenhuis van Boxmeer niet Maasziekenhuis wordt genoemd, maar 'Health Campus'. Veel mensen die dit zien, beschrijven het als belachelijk. De Gemeenteraad van Boxmeer heeft dit besloten, kennelijk om internationaal en modern over te komen. Het argument dat buitenlanders het woord 'ziekenhuis' niet begrijpen is flauwekul, want het symbool H is al toegevoegd. De verengelsing wordt door de overheid gevoed.

De Gemeente Boxmeer in de communicatie met haar inwoners en ook de mensen buiten de gemeente, duidelijk te zijn. En vooral in het Nederlands. Kortom: de borden te vervangen of te wijzigen van 'Health Campus' naar 'Maasziekenhuis Boxmeer'. We zijn hier in Nederland, en de officiële taal is het Nederlands. Als de gemeente Boxmeer met iets dergelijks wegkomt, dan is de weg vrij om alles te gaan verengelsen!

Onderteken deze petitie

publicist ziekenhuisboek
12 maanden

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.