Een leverancier van ondeugelijke producten kan wettelijk worden aangesproken: ontstane schade moet worden vergoed, zelfs jaren later nog.
Bij een bank werkt dat blijkbaar anders. Als daar schade ontstaat door ondeugelijke producten moeten wij, de belastingbetaler, daarvoor opdraaien. Dit moet anders!
De burgers van Nederland die genoeg hebben van de bestaande "graaicultuur" van de banken
Dat de managers en directeuren van Nederlandse banken jarenlang enorme bonussen hebben verdiend door het op de markt brengen van producten die achteraf schadelijk zijn voor de consumenten,
Dat de financiƫle gevolgen van die foute bedrijfsvoering nu worden afgewenteld op de gewone burger i.p.v. op de bestuurders en bedrijven die ervoor verantwoordelijk zijn dat die schade heeft kunnen ontstaan
Te onderzoeken wat er aan gedaan kan worden om:
bonussen die in het verleden zijn uitgekeerd aan bestuurders, directeuren en managers van banken terug te claimen,
de wetgeving zodanig aan te passen dat een bankbonus voortaan is gekoppeld aan financieel verantwoord ondernemen in de toekomst,
de wetgeving zodanig aan te passen dat de winsten van banken terugstromen naar de maatschappij (dat zijn wij !) i.p.v. naar enkele bestuurders.