Wanneer stoppen we eens met het "labelen" van kinderen en hun talenten! Hiermee blijven we de zuilenmaatschappij voeden. Stop iedereen in dezelfde klas, ongeacht niveau, afkomst, taal, etc.....Leren doe je met en van elkaar en dat zou gestimuleerd moeten worden door overheid en ouders. We are all one!
Binnen de klas zou er gedifferentieerd moeten worden op niveau. Kinderen die moeite hebben met bepaalde vakken krijgen dan ondersteuning, kinderen die verdieping nodig hebben wordt dit ook aangeboden. het GIP model werkt hier uitstekend bij. Daarnaast experimental learning, ofwel leren door te ervaren. Al doende leert men een stuk beter dan eerst een heel verhaal te horen, waar je maar 10% van opslaat en de rest weer vergeet. Laat kinderen ervaren en tegen grenzen aanlopen.
ouders en docenten
Iedereen wil leren op zijn of haar niveau en uitgedaagd worden. Niet iedereen is tekstueel en logisch-mathematisch, zoals helaas wel de meeste leermethodes zijn. Heel veel kinderen zijn ook visueel ingesteld. Hoe vermoeiend is het om een heel verhaal van de leraar aan te moeten horen, terwijl je de stof al lang begrijpt en aan een half woord genoeg hebt en dus eigenlijk wil beginnen? Hoe vermoeiend is het als je moet wachten totdat de rest klaar is? Hoe naar is het als je de lesstof graag wil begrijpen, maar omdat je voelt dat de rest graag wil beginnen, zeg jij ook maar dat je het snapt.....Zo hoeft het allemaal niet te gaan in de klas!
Stop iedereen in dezelfde klas, ongeacht niveau, afkomst, taal, etc.....Leren doe je met en van elkaar en dat zou gestimuleerd moeten worden door overheid en ouders. We are all one! http://samenzijnwij1.blogspot.nl