Betere spreiding van schoolexamens in 6VWO

Het schijnt normaal te zijn om in je VWO-examenklas, naast het Centraal Examen, nog drie overvolle toetsweken (met een maximum van 14 SE's) en talloze toetsen en opdrachten buiten die week om te hebben. De druk wordt te groot. Wij pleiten voor een betere spreiding van toetsen en handelingsdelen.

(ouders/verzorgers van) scholieren uit examenklassen, docenten, overigen die dit standpunt delen

de spreiding van examenstof en -toetsen moet beter verdeeld worden, zodat de druk op leerlingen in examenklassen afneemt. Leerlingen worden overspoeld met SE's, praktische opdrachten, profielwerkstukken. Bovendien wordt er van hen verwacht dat zij een weloverwogen studiekeuze maken. Dat wordt onmogelijk op deze manier. Van alle kanten wordt er aan de leerlingen getrokken. Dit moet veranderen. Onder druk kan een leerling niet optimaal presteren.

Wij verzoeken een betere spreiding van alle lesstof, schoolexamens en handelingsdelen/praktische opdrachten die leerlingen voorbereiden op het Centraal Examen. Men wil af van de zesjescultuur, maar de huidige werkdruk werkt de zesjescultuur juist in de hand. Dit moet stoppen. Een betere spreiding zorgt voor gemotiveerdere, kalmere leerlingen en daarmee voor betere prestaties.

Sign this petition

Gendt
Anneloes Jansen
over 4 years

No news about this petition yet.