Schermafbeelding 2013 05 19 om 17.49.40

Behouden buslijn Putte-Bergen op Zoom

Er zijn plannen binnen de provincie en de gemeente om buslijn 105 buiten de spits niet verder te laten rijden dan naar en vanaf Hoogerheide. Hier worden Ossendrecht en Putte sterk mee benadeeld, vooral schoolgaande jeugd en de ouderen. Ook inwoners van Hoogerheide en Bergen op Zoom kunnen overlast krijgen door toename van o.a. hangjongeren. Ouders zullen vaker op en neer naar scholen moeten rijden, ouderen worden afhankelijk van taxibedrijven en naasten. Deze petitie zal in juni voorgedragen worden aan de gemeente.

zijn inwoners van Putte en Ossendrecht die gebruik maken van buslijn 105, binnen en buiten de spits.

Naar aanleiding van een artikel in De Bode zijn wij achter de plannen gekomen om buslijn 105 tussen Putte en Bergen op Zoom buiten de spitstijden maar tot en vanaf Hoogerheide te laten rijden. Hier zijn wij het niet mee eens! Op deze manier worden zowel schoolgaande kinderen, als hun ouders binnen de dorpen benadeeld. Ook ouderen krijgen een vervoersmiddel minder op deze manier. Ook al zijn wij kleinere dorpen, wij behoeven niet immobiel te zijn.

Wij verzoeken een aanpassing van de bustijden waar u zich op richt. De buslijn 105 moet ook buiten de spits tot Putte blijven rijden, en eveneens Ossendrecht aandoen als halte. Een eventuele mogelijkheid zou zijn om de lijn 100 te schrappen, gezien het feit dat hier minder gebruik van wordt gemaakt dan van lijn 105. Op deze manier worden er per dag weer 6 tot 8 busreizen naar en van Putte bespaard.

Onderteken deze petitie

Woensdrecht
01-06-2016
Ondertekenbaar
Manon Meylemans

meer dan 2 jaar
R van Loon
bergen op zoom
Emil Westerbaan
Putte-Kapellen
Annemiek van Veelen
Robert Janssens
P Adriaansen
AM Klasen
Bergen op Zoom
A Burremans
Joeri Verlinden
Astrid Jalink

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.