Ziekenhuis

Behoud spoedeisende hulp ziekenhuis Weert

12.938 ondertekeningen

Als de Haagse plannen voor centralisatie van (spoed)zorg doorgaan, worden patiënten uit de regio straks niet meer in het Weerter ziekenhuis geholpen, maar in Eindhoven of Maastricht. Basisziekenhuiszorg als spoedeisende hulp en geboortezorg moeten in Weert behouden blijven, zodat het St Jans Gasthuis blijft bestaan.

bezorgde Weertenaren en andere inwoners uit de regio Weert

constateren dat:

dat het helaas opnieuw nodig is om actie te voeren voor het behoud van de spoedzorg in het Sint Jans Gasthuis in Weert vanwege de plannen van het Ministerie van Volksgezondheid

de plannen voor het centraliseren van de acute zorg in te trekken, zodat de basisziekenhuiszorg in de regio Weert behouden blijft.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

01-03-2021
Paul Lempens

Tweede Kamer vóór behoud spoedzorg Weert

Beste ondersteuner van de actie spoedzorg Weert,

Vandaag is in de Tweede Kamer een motie aangenomen van de SP-Tweede Kamerleden Maarten Hijink en Henk van Gerven. Het voorstel over het behoud van de acute zorg in het Sint Jans Gasthuis werd bijna unaniem ondersteund. Vorige week dinsdag werd de petitie met meer dan 13.000 ondersteuningen aangeboden aan de commissie VWS van de Tweede Kamer.

+Lees meer...

Mede naar aanleiding hiervan werd dit voorstel gemaakt. Het vormt een belangrijk succes en een grote stap in onze actie voor het behoud van de spoedzorg in onze regio en daarmee ons streekziekenhuis. Morgen zal een bericht in Dagblad de Limburger verschijnen waarin ik de hoop uitspreek dat dit ook zal gelden voor de andere 27 streekziekenhuizen met een SEH.

Namens het comité Behoud Spoedzorg Weert dank ik u voor uw steun,

Met vriendelijke groeten, Paul Lempens https://www.facebook.com/behoudspoedzorgweert http://behoudspoedzorgweert.nl

20-01-2021