Img 0146

Behoud Schijnheilig

Deze petitie is in de Commissie AZ aan Burgemeester van der Laan aangeboden op 30 juni. Dank aan alle ondertekenaars! Kijk op www.schijnheilig.org wat je nog meer kan doen!

het collectief schijnheilig, haar publiek, artiesten en sympathisanten

• Dat Schijnheilig ontruimd dreigt te worden.

• Dat Schijnheilig prima voldoet aan het bestemmingsplan dat een maatschappelijk gebruik voorschrijft voor het schoolgebouw aan de Passeerdersgracht 23-25.

• Dat het pand jarenlang niet structureel gebruikt is en dat de eigenaar (Rijksgebouwendienst) ook nu geen concreet plan heeft met het gebouw

• Dat de gemeenteraad van Amsterdam een motie heeft aangenomen waarin de burgemeester wordt opgeroepen niet te ontruimen voor leegstand

• Dat Schijnheilig brede steun heeft van stadsdeel Centrum, culturele instellingen en inwoners van Amsterdam om het pand in gebruik te nemen.

burgemeester Van der Laan en de rest van de driehoek van Amsterdam Schijnheilig niet te ontruimen en met ondergetekenden de volgende intentie te onderschrijven:

Het schoolgebouw aan de Passeerdersgracht 23-25 dient structureel gebruikt te worden conform het bestemmingsplan. Voorkomen moet worden dat gespeculeerd wordt met maatschappelijk vastgoed. De burgemeester en de gemeenteraad van Amsterdam zullen het collectief Schijnheilig steunen in hun plannen voor permanent gebruik van het schoolcomplex. Het collectief kan met de eigenaar overeen komen dat indien een andere gebruiker het gebouw conform het bestemmingsplan aantoonbaar structureel in gebruik kan nemen, Schijnheilig vrijwillig vertrekt.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

30-06-2011

marjon van wier
Tamira Combrink

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.