Behoud de Zutphense bibliotheek!

De gemeente Zutphen heeft, met het oog op forse bezuinigingen, aangegeven dat de bibliotheek in Zutphen moet verdwijnen. Deze bibliotheek, nu nog gesitueerd in een oude kloosterkerk (een monumentaal pand), moet verhuizen naar een veel kleiner activiteitencentrum in een aangrenzend dorp. Hier zijn wij het niet mee eens!

Zutphenaren, Zutphenezen en lezers en schrijvers uit heel Nederland

Dat de bibliotheek volledig zal verdwijnen uit de stad Zutphen; Dat deze vanuit een bijzonder, monumentaal pand zal moeten overhuizen naar een vele malen kleiner activiteitencentrum in Warnsveld; Dat Warnsvelders voor (bijna) alles dat zij nodig hebben al naar Zutphen komen (óók voor de bibliotheek!), maar andersom inwoners van Zutphen zeer weinig te zoeken hebben in Warnsveld; Dat een stad die zichzelf cultuurstad noemt een bibliotheek hoort te hebben

Het besluit om de bibliotheek helemaal uit Zutphen te laten verdwijnen te herzien; Verzoeken het gemeentebestuur om samen met het bibliotheekbestuur te kijken naar de mogelijkheid om de Zutphense bibliotheek in de Broederenkerk te houden; Verzoeken, indien bovenstaande niet mogelijk is, het gemeentebestuur om samen met het bibliotheekbestuur te kijken naar de mogelijkheid om de bibliotheek op een andere plek in Zutphen te huisvesten

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

H.C. ten Berge, schrijver, lezer en lid van de bibliotheek
Marlies Claasen
amsterdam
Natascha Baggen

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.