Behoud de bieb voor de buurt!

De gemeente Oosterhout is van plan de bibliotheek in Dommelbergen, en mogelijk ook de bibliotheek in Oosterheide te sluiten. Daarnaast is voorgesteld om te stoppen met de bibliobusservice voor de basisscholen in Oosteind, Dorst en Den Hout. Kom met ons in actie tegen de bezuinigingen op de bibliotheek!

Inwoners van Oosterhout

dat de bibliotheek een basisvoorziening is! Wanneer de vestigingen in Dommelbergen en Oosterheide worden gesloten, wordt voor veel leners de drempel te groot om nog te kunnen lenen. Vooral kinderen, ouderen, allochtonen en minder mobiele leners zullen worden getroffen. Daarnaast zijn 1500 leerlingen van basisscholen en peuterspeelzalen de dupe van de bezuinigingsplannen. Met het verdwijnen van de bibliobus hebben de kerkdorpen Oosteind, Dorst en Den Hout helemaal geen bibliotheekvoorziening meer.

het College van B&W dringend het bezuinigingsplan met betrekking tot de blibiotheek te herzien in het belang van de Oosterhoutse bevolking.

Bezuinigingen op de bibliotheek zullen een groot verlies betekenen voor onze gemeente: het is niet alleen een plaats voor boeken en kennisverrijking, maar ook essentieel voor het basisonderwijs, taalontwikkeling van kinderen en ontmoetingsplek voor veel mensen.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Ede
Josee Paping
over 5 years

No news about this petition yet.